Ja som rubriken lyder så har motorbromsen (eller vad det kallas) slutat fungera på min gcm8s brukar det vara ett vanligt fel på denna såg? Och isf är det lätt att fixa? Jag hatar att klingan snurrar vidare när man har kapat klart.

Kan ju tillägga att jag har inte sågat speciellt mycket med den och garantin har gått ut.
 
Det har väl aldrig funnits motorbroms på den....
Du har ju 3 års garant om du registrerat den...
 
Hmm, jag tog fram den nu efter att den stått undangömd i 1 år. Har jag inbillat mig att den har motorbroms? Någon som har en likadan och kan testa sin om den har motorbroms.

Garantin har iaf gått ut....
 
Min har det inte om vi definierar motorbroms att den ska stanna på studs när jag släpper knappen
 
men fanns maskinen för 3 år sedan överhuvud taget?
 
Maskinen är bara 2 år, men jag registrerade aldrig den så jag fick förlängd garanti.
 
men just nu spelar det ju ingen roll då maskinen inte ska ha motorbroms
 
johanzz
ska du ha motorbroms får du köpa pcm8 :)
men den är dålig sägs det.......
Kanske handhavande då de jag vet har en inte har några problem.
Är väl som man säger,,,,man e ingen snickare för att man har en hammare .
 
Redigerat av moderator:
Vart står det nåt om PCM8ans ev. motorbroms? :)
Nämns inte ett ord om det i manualen vad jag kunde se.
 
johanzz
Då ljuger dom här inne som har köpt en pcm 8 och skrivit i en tidigare väldisskuterad tråd att den har motorbroms.
 
Ljuger och ljuger, men har nån sett det skrivas att den har motorbroms? :)
Och då menar jag inte på forum eller wikipedia.
 
Jag har haft både PCM8S och har nu GCM8S. Ingen av dessa har motorbroms.

Att PCM8S skulle suga purjo håller jag verkligen inte med om, min fungerade utmärkt, och gör fortfarande, sålde min till en bekant som använder den proffisionellt, dvs varje dag utan mankemang. Skulle någon fråga skulle jag rekommendera PCM:en utan att blinka.
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.