Hej,
Alla fyra led spottar i badrummet slocknade och jag tänkte att det är väl bara att byta drivern. Tyvärr hade den utgått från Designlight sortiment så jag köpte en likvärdig konstantströms drivare. Förvånande nog så fungerade det inte att byta och nu vet jag inte hur jag ska gå vidare. Om en led spot går sönder, slocknar alla då eftersom dem är kopplade i serie? Hur kontrollerar man en enskild led spot? Hur mäter man att drivern fungerar? Dimmerfunktionen styrs med en återfjädrande vägströmbrytare, bifogar lite bilder och hoppas att någon kan hjälpa mig. Den inkopplade drivern är den gamla.
Med vänlig hälsning, Kristian
Närbild på öppnad LED-spotlight med tekniska specifikationer, i ett försök att lösa belysningsproblem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dimbar constantströmsdrivare från DESIGNLIGHT fastmonterad i en bostad.
Skapa konto
Dimbar LED-driver från Designlight för konstantström, med tekniska specifikationer och anslutningsdiagram.
Skapa konto

Bästa svaret

Om en spot/led går sönder så slocknar övriga spottar i en seriekoppling.
Mät spänning på plinten "LED" på drivern. Testa med att förbikoppla spott efter spott i seriekretsen.

• Gilla
krillecr och 1 till
  • Laddar…
Tack för snabbt svar. Mätte 48 V på ”SEC”. Det konstiga var att det knappt ändrades om man dimmar upp/ner. Ska prova att koppla bort spot också
Mvh Kristian

När jag kopplade bort spot nr 3 av 4 så fungerar de tre resterande . Mao köpt ny driver i onödan. Men den borde väl fungera som reserv trots lite olika på märkningen?
Tack för hjälpen!!!

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.