Medlem
· Södermanland
· 239 inlägg
Tack! Jäkla tur.
Finns inga hydropresser någonstans. Men letar vidare.
Finns inga hydropresser någonstans. Men letar vidare.
Medlem
· Södermanland
· 239 inlägg
Ja det duger, bra med en liten förpackning om man inte jobbar som röris, bara lin och smörja på gängorna inget smörja på packningarna, sen det med kärl så finns det ett flertal som har ben, både i metall och komposit, har själv ett Wellmat och den är mycket smal och går på höjden och ska vara godkänd för dricksvattenT Tummen_mitt_i_hand skrev:
Medlem
· Södermanland
· 239 inlägg
Blev denna på krauta fast på stativ.
Framgår dock inte att den är godkänd för dricksvatten. Om inte SA,godkänd menas med det. Säljaren sa iaf att den var ok.
https://www.k-rauta.se/produkt/hydr...sENPzDAm_SA9iXO89R3-p9BokiQkamsRoCVMwQAvD_BwE
Framgår dock inte att den är godkänd för dricksvatten. Om inte SA,godkänd menas med det. Säljaren sa iaf att den var ok.
https://www.k-rauta.se/produkt/hydr...sENPzDAm_SA9iXO89R3-p9BokiQkamsRoCVMwQAvD_BwE
Medlem
· Södermanland
· 239 inlägg
Nu är den bytt. Tack alla. Spara jag en slant på röris.
Slangen var lite "äcklig" men behöll t-kopplingen och slangen.
Jävlar vad igensatt botten av hydropressen var. Varför? Blir så av tiden? Klegg.
Det här var skadan. Ett hål bara sådär...
Slangen var lite "äcklig" men behöll t-kopplingen och slangen.
Jävlar vad igensatt botten av hydropressen var. Varför? Blir så av tiden? Klegg.
Det här var skadan. Ett hål bara sådär...
Medlem
· Södermanland
· 239 inlägg
Ni som är kunniga. Om man vill ha bättre tryck i ledningarna hemma. Vad är det som bestämmer det? Eller är det som det är vid egen brunn o hydropresser? Sen vet jag kanske inte vad bra tryck är i l/min. Men känns som man vill ha mer fart i duschen/kran.
Tryck mäts till att börja med inte i l/min, det är ett flöde. För min del är trycket begränsat av pumpens kapacitet. Möjligen även en igensatt sugledning.
Klicka här för att svara

