J
Den hydropressen kan bli svår att sätta dit, då det inte finns ben på den, normalt så är den typen som ska ligga ner, försök att få tag i en med ben, då blir det mycket lättare att koppla ihop
 
Tack! Jäkla tur.
Finns inga hydropresser någonstans. Men letar vidare.
 
Duger detta?
 
  • Hand håller ett paket med Unipak paksalve och linhampaprodukter för rörmokeri.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J
T Tummen_mitt_i_hand skrev:
Duger detta?
Ja det duger, bra med en liten förpackning om man inte jobbar som röris, bara lin och smörja på gängorna inget smörja på packningarna, sen det med kärl så finns det ett flertal som har ben, både i metall och komposit, har själv ett Wellmat och den är mycket smal och går på höjden och ska vara godkänd för dricksvatten
 
J
Den är helt OK och ben på den, behövs en 90 graders vinkel under att ansluta en slang till, blir det en ny slang så se till att den är med silikon invändigt dom andra klarar inte färskvatten utan är för värme
 
Nu är den bytt. Tack alla. Spara jag en slant på röris.

Slangen var lite "äcklig" men behöll t-kopplingen och slangen.

Jävlar vad igensatt botten av hydropressen var. Varför? Blir så av tiden? Klegg.

Det här var skadan. Ett hål bara sådär...
 
  • Rostig metallplatta med ett centralt hål, omgivet av rostiga bultar och korrosion, visar tydliga tecken på slitage och igensättning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Oldfart och 1 till
  • Laddar…
J
Bra att det gick bra, har du egen brunn så kan det finnas närsalter i vattnet och det ser ut som vaselin och smakar salt, normalt med rosthål på flänsen
 
Ni som är kunniga. Om man vill ha bättre tryck i ledningarna hemma. Vad är det som bestämmer det? Eller är det som det är vid egen brunn o hydropresser? Sen vet jag kanske inte vad bra tryck är i l/min. Men känns som man vill ha mer fart i duschen/kran.
 
Tryck mäts till att börja med inte i l/min, det är ett flöde. För min del är trycket begränsat av pumpens kapacitet. Möjligen även en igensatt sugledning.
 
J
T Tummen_mitt_i_hand skrev:
Eller är det som det är vid egen brunn o hydropresser?
Kommer vattnet utifrån så är det svårt att få högre tryck utan en stegringspump , är det eget vatten så ska tryckströmställaren
ställas upp på högre frånslag och tillslag detsamma
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.