Vill du behålla utseendet som det är ("gammalt patinerat"), el vill du fräscha upp?
Sprickor lagas med trälim, och torka bort det som tränger ut ur sprickan, (med fuktad trasa), när du tvingar ihop dem.
Att bättra med färgmatchad lack känns som ett evighetsgöra om det är mer list än den lilla stump du visar på bild.
Kanske blir det acceptabelt genom att bara lägga på ett nytt lager lack? Beror på vad du kräver. Bör åtminstone dämpa repornas tydlighet lite.
Spackla går om du sedan täckmålar, men då känns det som ett bättre alt att köpa nya lister.