Hej, Hoppas jag hamnat på rätt del av forumet, Nu är det så att jag har en trasig bit av en golvlist, Hur skall jag på snyggast sätt kunna laga den så att inte sprickan/ repor syns? Tacksam för hjälp:) 20150821_135000.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vill du behålla utseendet som det är ("gammalt patinerat"), el vill du fräscha upp?

Sprickor lagas med trälim, och torka bort det som tränger ut ur sprickan, (med fuktad trasa), när du tvingar ihop dem.

Att bättra med färgmatchad lack känns som ett evighetsgöra om det är mer list än den lilla stump du visar på bild.
Kanske blir det acceptabelt genom att bara lägga på ett nytt lager lack? Beror på vad du kräver. Bör åtminstone dämpa repornas tydlighet lite.

Spackla går om du sedan täckmålar, men då känns det som ett bättre alt att köpa nya lister.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.