Hej,
Jag köpte en Gardena Sileno City 500 åt min farmor för ett gäng år sedan. Igår när jag skulle lyfta upp den och flytta den från en buske som den fastnat i, så tappade jag den från ca 1m avstånd från marken. Den landade på ”däcken” men det kändes såklart inte bra. När jag väl skulle starta igång den så visar den bara ett felmeddelande och om man trycker på ”ok” så visas det igen när man vill starta den. Vi hittade även en del till den, som verkar vara en magnet. Bilder kommer.
Jag har kollat med ett företag i stan som tar ca 500kr för att kolla på den. Ytterligare 1000kr för att reparera samt även kostnad för de delar som behövs, alltså minst 1000kr till. Så min fråga är om någon vet om jag kan åtgärda detta själv? Ser att gräsklipparen går att köpa för 6-7tusen ny. Så känns inte helt värt att lägga 2000-2500kr för en reparation på den hos verkstad.
Allt gott!
Jag köpte en Gardena Sileno City 500 åt min farmor för ett gäng år sedan. Igår när jag skulle lyfta upp den och flytta den från en buske som den fastnat i, så tappade jag den från ca 1m avstånd från marken. Den landade på ”däcken” men det kändes såklart inte bra. När jag väl skulle starta igång den så visar den bara ett felmeddelande och om man trycker på ”ok” så visas det igen när man vill starta den. Vi hittade även en del till den, som verkar vara en magnet. Bilder kommer.
Jag har kollat med ett företag i stan som tar ca 500kr för att kolla på den. Ytterligare 1000kr för att reparera samt även kostnad för de delar som behövs, alltså minst 1000kr till. Så min fråga är om någon vet om jag kan åtgärda detta själv? Ser att gräsklipparen går att köpa för 6-7tusen ny. Så känns inte helt värt att lägga 2000-2500kr för en reparation på den hos verkstad.
Allt gott!
Tjenare igen,E etompau skrev:
Nu sitter den med epoxylim. Känns dock inte helt stabilt. Vi får se hur länge den sitter kvar.
Vad tror du om att typ limma/tejpa dit en magnet, alltså på det stället där den här prylen möter maskinen under kåpan, om den här grejen nu skulle lossna i framtiden?
Produkter som diskuteras: "epoxylim"
Epoxylim Gorilla
Härdar på 30 sekunder
149 kr inkl moms
Läs mer
Om du limmar fast magneten som du beskriver det finns risken att funktionen för lyftavkänning upphör. Det går kanske att leva med.D dsdsds skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Byta knivmotor på Gardena Sileno Smart
Robotgräsklippare -
Gardena Sileno City uppdaterings/parkopplings problem
Robotgräsklippare -
GARDENA Sileno LIFE LONA 700 2022(hjälp sökes)
Robotgräsklippare -
Gardena Sileno Smart Life/City - hittar inte längre "huset"
Robotgräsklippare -
Gardena smart Sileno Life - Lyser grönt trots ingen slingsignal
Robotgräsklippare