Hej är ny här så kanske gör ja nått fel och behöver bli tillrättavisad.
Men ja har iaf köpt en beg maskin enligt ovan och skulle behöva tips om hur ja ska få till den på tomten, skickar med en skiss.
Tanken är att den ska klippa där på den lilla plattan och sen ta sig över till nästa sida.
Den ända el som finns är där maskinen är på bilden
Jag behöver då tips på hur det ska ske och om båda gräsmattorna måste sitta ihop eller om guidekabel går att dra över till den andra sidan så den bara åker över grusgången(den är hårt packad)

• Handritad skiss över tomt med olika gräsytor, hus, en lekplats, laddstation och en grusgång.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Begränsningskabeln måste omsluta alla klippområde i en obruten slinga.
Guidekabeln får du dra från laddaren via gångstigen och ut på det vänstra området, och sedan antingen upp eller ner på gräsmattan.

Klipparen kan leta sig in på gångstigen under klippningen.
Ut och in går den via guidekabeln.

Sätt en låg procentsats för klippstarter vid laddaren.

E etompau skrev:
Begränsningskabeln måste omsluta alla klippområde i en obruten slinga.
Guidekabeln får du dra från laddaren via gångstigen och ut på det vänstra området, och sedan antingen upp eller ner på gräsmattan.

Klipparen kan leta sig in på gångstigen under klippningen.
Ut och in går den via guidekabeln.

Sätt en låg procentsats för klippstarter vid laddaren.
Hej och tack
För fina
Svar.

Då tror ja bara att jag har 1
Fråga till och det är hur den ska gå över gruset utan att den klipper i gruset.
Och hur brätt de ja måste dra slingan där.

Du kan inte göra en no go-zone där guidekabeln går, så du får acceptera att den kommer in på gången under klippfasen. Grusunderlag är inte bra/optimalt för klipparen.
Min.avstånd mellan guide/beg.kabel är ca 30 cm, så ca 60 cm avstånd mellan beg.kablarna i gången.
Sträva efter störst avstånd på vänster sida om guiden, sett in mot laddare. Klipparen går alltid på denna sida vid ut- och hemgång.

Som du har ritat guidekablen vid laddaren är det ingen bra dragning.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.