Och efter sex månader, hur kan jag bevisa ATT felet är ursprungligt?

Om jag har fattat det rätt handlar det om att göra det sannolikt, det skall inte behövas några oemotsägliga bevis.
Men om företaget ifråga inte går med på det får man ju ta det vidare och i någon form av rättslig prövning lägga fram vad man har att komma med.
Är t.ex. installationen korrekt utförd tycker ju iaf jag att en dimmer skall hålla längre än den gjort i detta fall, och när den inte gör det måste det (enligt mig) innebära att det varit något fel på produkten från början.

...eller fel i installationen.

//Patrik

KarinC>Sakerna står rätt klara i konsumentverkets skrift om konsumenttjänstlagen.
http://www.konsumentverket.se/Global/Konsumentverket.se/Best%c3%a4lla%20och%20ladda%20ner/Lagar/Dokument/kov_konsumenttj%c3%a4nstlagen_2007.pdf

Lagen är tvingande dvs de kan inte komma undan det och jag har lite svårt att se att de skulle kunna skylla på att du vanvårdat dimmern etc *ler lite* Det som gjorde att jag reagerade är just att de sätter in saker som de inte lämnar garanti på och det gör ingen seriös elfirma,
De seriösa gör snarare tvärtom och det är därför de väljer det bästa man kan finna. Det kostar nämligen för mycket att åka och byta saker som går sönder för att sen inte tala om dålig reklam. Detta vet jag att elektrikerna här håller med om.

Sen, nu är jag inte jurist men behöver du lite gratis hjälp så PM'a mig.

/Kent

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.