Hej,
Håller på och renoverar ett hus och håller på med trappen nu. I trappen har det suttit heltäckningsmatta som vi nu har slitit bort. Kvar satt limmet, överallt. För att få bort detta använde jag först elhyvel, sedan färgskrapa. Nu är allt så gott som borta.. Men lukten från limmet håller sig kvar, om än mycket mindre än när mattan drogs bort.
Planen är att lägga parkettgolv som plan och sättsteg, men behöver eliminera lukten först. (Luktar som i ett häststall)
Har du en ide på hur de kan lösas?
Håller på och renoverar ett hus och håller på med trappen nu. I trappen har det suttit heltäckningsmatta som vi nu har slitit bort. Kvar satt limmet, överallt. För att få bort detta använde jag först elhyvel, sedan färgskrapa. Nu är allt så gott som borta.. Men lukten från limmet håller sig kvar, om än mycket mindre än när mattan drogs bort.
Planen är att lägga parkettgolv som plan och sättsteg, men behöver eliminera lukten först. (Luktar som i ett häststall)
Har du en ide på hur de kan lösas?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras: "färgskrapa"
Färgskrapa Flexi Speedheater
Med 3 blad och hölster
499 kr inkl moms
Läs mer
Tack för svar!TomasJor skrev:
Ja det hade jag egentligen tänkt först, men trappen är lite sliten tyvärr. (den ser bättre ut på bild
Okej, det låter ju bra.. Typ denna? https://www.lovelyhome.se/farg/inom...OAMI2DydcpwfVt7Aeu6Oq8qt87NswgSRoC-2gQAvD_BwE
Om inte annat så kan man ta vanlig färg och kladda på alltså? Det binder också upp limlukten?
Perfekt, då kör jag på en sådan! En fundering jag fick nu, eftersom jag har använt elhyvel för att få bort limmet, men den är ju lite klumpig så man kommer inte åt överallt. Detta leder ju till att de diffar några mm. Där hade jag tänkt sätta på träspackel, kanske bäst att börja med spacklet och sedan måla på ovanstående?TomasJor skrev:
Haha ja man ska inte säga "sen", tiden brukar skena iväg då..TomasJor skrev:
Precis.. Ja det hade man ju också kunnat gjort.. Ska prova med ett litet vattenpass och ser hur mycket det skiljer. Precis, det blir något sättlim som passar för ändamålet.TomasJor skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden