På bilder man googlar fram ser man aldrig hur trappstegen (i öppna trappor) ser ut underifrån när man renoverat med såna stegsatser som finns.
I mitt fall där de gamla trappstegen in är parallella i fram och bakkant kommer det att bli glipor. Eller?
Nån idé på att få det snyggt?
I mitt fall där de gamla trappstegen in är parallella i fram och bakkant kommer det att bli glipor. Eller?
Nån idé på att få det snyggt?
Det var ju det jag inte har. Fram och bakkant är inte parallella. Även om så vore är det väl nästan alltid nån liten rundning på trappstegen så det blir glipa ändå. I mitt fall större glipa. Varför hittar jag inga bilder på en renoverad trapp tagna undertill?Stefan N skrev:
Menar du att steget är kilformat? Jag har satt stepkit i min öppna u-trapp. Det blev toppen tycker jag. Originalstegen har je en liten runding så visst blir det en liten glipa där. Men inget som stör för mig.
Det var ett par kvällars jobb med sänksågen men det gjorde en makalös skillnad att gå från sliten furutrapp till ny fin oljad ek.
Det var ett par kvällars jobb med sänksågen men det gjorde en makalös skillnad att gå från sliten furutrapp till ny fin oljad ek.
Klicka här för att svara