Jag hade tänkt att vi med ont om förvaring skulle nyttja den lilla del under trappan som finns så jag bröt upp gipset där.
Den inringade blå regeln vill jag såga av för annars blir det lite trångt & konstigt.
Jag känner mig inte 100% säker på att den inte är bärande även om jag som rätt okunnig inte tror det.
Är det tryggt att såga av den snett jäms med vagnstycket på trappan som går innanför gipsskivan?
Edit det är två halvtrappor så det är den nedre trappan rakt fram jag undrar över.
Den inringade blå regeln vill jag såga av för annars blir det lite trångt & konstigt.
Jag känner mig inte 100% säker på att den inte är bärande även om jag som rätt okunnig inte tror det.
Är det tryggt att såga av den snett jäms med vagnstycket på trappan som går innanför gipsskivan?
Edit det är två halvtrappor så det är den nedre trappan rakt fram jag undrar över.
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 496 inlägg
Är vagnstycket förankrat i den bakre väggen?
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 496 inlägg
Då är den knappast bärande. Ta loss den. Be någon hoppa i trappan och se om det sviktar.
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 496 inlägg
Varför är det gips på insidan av väggen? Hur har det gått till?
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 496 inlägg
Svajar det får du väl ta och sätta tillbaka den helt enkelt.
Angående modul, i så fall bör man ju ha kunnat komma åt utrymmet från något annat håll och velat ha en fin vägg.
Angående modul, i så fall bör man ju ha kunnat komma åt utrymmet från något annat håll och velat ha en fin vägg.
Klicka här för att svara
