Vi tänkte måla våran furu trapp vit och betsa stegen i ek. Frågan är vad vi ska göra med det tråkiga räcket, vad hade ni gjort?
Husets har massa halvåningar så bakom plasten finns det en liten trappa till ca. 1.5m.
Skulle det vara ok utan räcke eller tror är det farligt, tror ni det skulle passa med glas?
Husets har massa halvåningar så bakom plasten finns det en liten trappa till ca. 1.5m.
Skulle det vara ok utan räcke eller tror är det farligt, tror ni det skulle passa med glas?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
För att vara ärlig, så måste jag säga att det där räcket har passerat "bäst föredag" för längesedan.
Jag skulle ta bort alltihopa och sätta upp nya räcken. Små räcken i lagom höjd. Vitmålade. Eventuellt med en betsad överliggare. Det kommer bli mycket ljusare och fräschare.
Finns färdiga "stolpar" på byggmarknaden, kanske finns färdigmålat också. Skruva i räcket stolparna i de gamla hålen. Trapporna är raka vilket underlättar betydligt. Enda "problemet" är hur ni fäster stolparna I handledaren. Finns ett par olika varianter.
Glas var ni inne på, kan säkert bli bra det med. Fundera bara på om det passar in.
Vad ni än gör så kan ni inte vara utan räcke med tanke på olycksrisken. Hade ni byggt ett nytt hus hade det inte varit tillåtet att bygga utan räcke.
Jag skulle ta bort alltihopa och sätta upp nya räcken. Små räcken i lagom höjd. Vitmålade. Eventuellt med en betsad överliggare. Det kommer bli mycket ljusare och fräschare.
Finns färdiga "stolpar" på byggmarknaden, kanske finns färdigmålat också. Skruva i räcket stolparna i de gamla hålen. Trapporna är raka vilket underlättar betydligt. Enda "problemet" är hur ni fäster stolparna I handledaren. Finns ett par olika varianter.
Glas var ni inne på, kan säkert bli bra det med. Fundera bara på om det passar in.
Vad ni än gör så kan ni inte vara utan räcke med tanke på olycksrisken. Hade ni byggt ett nytt hus hade det inte varit tillåtet att bygga utan räcke.
Klicka här för att svara