Elgiganten som sålt spisen ska lösa det snabbt och smidigt till kund.

Kunden ska inte behöva vänta på att tillverkare/grossist ska komma överens med varandra.
 
jkarlberg skrev:
Och det är lika med att nästa spis har lika lång leveranstid?

-Nej
Enligt Smeg så tillverkas den efter beställning. Så jag hade fått vänta upp till 2 mån på en ny därför valde de att laga den. Jag sa att den ska vara prickfri efter det.

Vi får se vad dom säger idag.
 
Annars är det väl bara att åka dit och lämna tillbaka den och kräva pengarna tillbaka? Vad jag ser som ett annat problem här är att smeg har rätt dålig kontroll på sina reklamationsärenden.

Lämna tillbaka skräpet och köp din spis någonannanstans, och då kanske inte en smeg..
 
Nu har Elgiganten hört av sig och hade ett svar.
Firman som skulle laga spisen hade fått hällen utab märkning så de visste inte vad det handla om.
Nu ska dom kontakta mig idag och elgiganten ska återkomma senare ang kompensation.
 
RulleBulle skrev:
Nu har Elgiganten hört av sig och hade ett svar.
Firman som skulle laga spisen hade fått hällen utab märkning så de visste inte vad det handla om.
Nu ska dom kontakta mig idag och elgiganten ska återkomma senare ang kompensation.
Vi får väl se vad "senare" innebär :)
 
  • Gilla
RulleBulle
  • Laddar…
RulleBulle skrev:
Enligt Smeg så tillverkas den efter beställning. Så jag hade fått vänta upp till 2 mån på en ny därför valde de att laga den. Jag sa att den ska vara prickfri efter det.

Vi får se vad dom säger idag.
Visst är det en induktionshäll?
På sådana brukar det gå väldigt snabbt och enkelt att byta glaset.
Om de byter glaset kommer du ju inte märka någon skillnad, den blir ju som ny.
(Moder jord kommer dessutom tacka dig för att du tänker på henne)
 
torbeno skrev:
Visst är det en induktionshäll?
På sådana brukar det gå väldigt snabbt och enkelt att byta glaset.
Om de byter glaset kommer du ju inte märka någon skillnad, den blir ju som ny.
(Moder jord kommer dessutom tacka dig för att du tänker på henne)
Tro det eller ej så gör jag detta delvis för att de känns dumt att be om en ny pga moderjord.

Det är induktionshäll.

Vitvarojouren ringde men jag hade ingen mottagning så när jag ringde tillbaka sa telefonsvararen att de har stängt. Får prova imorgon igen.
 
Nu är den lagad.
De kom i fredags och bytte glaset. Har inte kopplat in den än så vi får se ifall den fungerar. :)
Elgiganten har inte återkommit om någon ersättning.
 
  • Gilla
torbeno
  • Laddar…
En liten uppdatering.
Var förbi Elgiganten idag för att höra om min kompensation.
När jag väl fick tag i nån som jag tror är chef för vitvaroavdelningen så berättar jag att jag väntar på min kompensation så blir han chockad. Han säger nåt i stil med "ska du ha kompensation efter att vi lagat din spis på goodwill?" Då blir jag förbannad på honom, hur kan det vara goodwill om spisen är trasig när jag öppnar paketet. Han menar på att eftersom jag transporterat vitvarorna själv så har jag ingen garanti. Vilket är skitsnack. Då har man alltså ingen garanti på någon produkt så fort den lämnat varohuset i dina händer.
Efter 10 gormande så slutade det med att han ska prata med Smeg och se ifall de vill kompensera mig.

Vad tycker ni, är jag ute och cyklar?
 
Det där kan man verkligen bli förbannad på! Goodwill när den var trasig när du fick den!!! Då vill man ju vända det mot dom, varför öppnar dom inte och kontrollerar alla varor innan dom lämnar ut dem? Det är ju lika dumt det!
Men du har tyvärr haft oturen att göra med fel personer på fel plats, hela den här historien borde ha skötts snyggare.
 
trattalask
Jag blir inte ett dugg förvånad om jag ska vara ärlig. Illa skött från början till slut.
 
Göran.W
Men herre gud goodwill.
Det är ju som att säga att TS haft sönder den och det är illa att komma med något sådant för ingen vet när och hur den gick sönder.
Illa sköt från början till slut.
När det gäller vitvaror är det bästa att beställa med installation för då slipper man såna här tråkigheter.
Vet inte hur elgiganten hanterar installationerna men jag har installerat för några av dom större företagen och är dom transport skadade åker vi bara och byter dom om dom finns på lager.
Aldrig något tjafs med kunden utan vi som installatörer tar hela den biten.
Normalt får kunden ny leverans datum samma dag och i regel kommer den nya vitvaran inom 2-3 dagar beroende på när vi har en lucka kan boka in kunden i.
Drar det ut på tiden pga beställningsvara eller liknade brukar kunden slippa kostnaden för installationen.
Kunden ska inte bli lidande för att något är transport skadat.
I installationen ingår även bortforsling av den gamla vitvaran.
 
Nu är denna karusell äntligen över. Det slutade med att jag får 4000kr i kompensation.
Så jag är nöjd, tycker till slut att Elgiganten tog sitt ansvar och jag kommer att handla där igen.
 
  • Gilla
Göran.W och 1 till
  • Laddar…
Göran.W
Grattis.
4000 kr i kompensation är inte illa.
 
  • Gilla
RulleBulle
  • Laddar…
trattalask
Oj, det va faktisk en kompensation som faktiskt stod i paritet till orsakade problem.
 
  • Gilla
RulleBulle
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.