14 118 läst ·
31 svar
14k läst
31 svar
Transportskadad Smeg
Produkter som diskuteras: "prickfri"
Prick-Fri 1 liter Jape
För mögel/påväxt på ytor utomhus
281 kr inkl moms
Läs mer
Annars är det väl bara att åka dit och lämna tillbaka den och kräva pengarna tillbaka? Vad jag ser som ett annat problem här är att smeg har rätt dålig kontroll på sina reklamationsärenden.
Lämna tillbaka skräpet och köp din spis någonannanstans, och då kanske inte en smeg..
Lämna tillbaka skräpet och köp din spis någonannanstans, och då kanske inte en smeg..
Nu har Elgiganten hört av sig och hade ett svar.
Firman som skulle laga spisen hade fått hällen utab märkning så de visste inte vad det handla om.
Nu ska dom kontakta mig idag och elgiganten ska återkomma senare ang kompensation.
Firman som skulle laga spisen hade fått hällen utab märkning så de visste inte vad det handla om.
Nu ska dom kontakta mig idag och elgiganten ska återkomma senare ang kompensation.
Visst är det en induktionshäll?RulleBulle skrev:
På sådana brukar det gå väldigt snabbt och enkelt att byta glaset.
Om de byter glaset kommer du ju inte märka någon skillnad, den blir ju som ny.
(Moder jord kommer dessutom tacka dig för att du tänker på henne)
Tro det eller ej så gör jag detta delvis för att de känns dumt att be om en ny pga moderjord.torbeno skrev:
Det är induktionshäll.
Vitvarojouren ringde men jag hade ingen mottagning så när jag ringde tillbaka sa telefonsvararen att de har stängt. Får prova imorgon igen.
Nu är den lagad.
De kom i fredags och bytte glaset. Har inte kopplat in den än så vi får se ifall den fungerar.
Elgiganten har inte återkommit om någon ersättning.
De kom i fredags och bytte glaset. Har inte kopplat in den än så vi får se ifall den fungerar.
Elgiganten har inte återkommit om någon ersättning.
En liten uppdatering.
Var förbi Elgiganten idag för att höra om min kompensation.
När jag väl fick tag i nån som jag tror är chef för vitvaroavdelningen så berättar jag att jag väntar på min kompensation så blir han chockad. Han säger nåt i stil med "ska du ha kompensation efter att vi lagat din spis på goodwill?" Då blir jag förbannad på honom, hur kan det vara goodwill om spisen är trasig när jag öppnar paketet. Han menar på att eftersom jag transporterat vitvarorna själv så har jag ingen garanti. Vilket är skitsnack. Då har man alltså ingen garanti på någon produkt så fort den lämnat varohuset i dina händer.
Efter 10 gormande så slutade det med att han ska prata med Smeg och se ifall de vill kompensera mig.
Vad tycker ni, är jag ute och cyklar?
Var förbi Elgiganten idag för att höra om min kompensation.
När jag väl fick tag i nån som jag tror är chef för vitvaroavdelningen så berättar jag att jag väntar på min kompensation så blir han chockad. Han säger nåt i stil med "ska du ha kompensation efter att vi lagat din spis på goodwill?" Då blir jag förbannad på honom, hur kan det vara goodwill om spisen är trasig när jag öppnar paketet. Han menar på att eftersom jag transporterat vitvarorna själv så har jag ingen garanti. Vilket är skitsnack. Då har man alltså ingen garanti på någon produkt så fort den lämnat varohuset i dina händer.
Efter 10 gormande så slutade det med att han ska prata med Smeg och se ifall de vill kompensera mig.
Vad tycker ni, är jag ute och cyklar?
Det där kan man verkligen bli förbannad på! Goodwill när den var trasig när du fick den!!! Då vill man ju vända det mot dom, varför öppnar dom inte och kontrollerar alla varor innan dom lämnar ut dem? Det är ju lika dumt det!
Men du har tyvärr haft oturen att göra med fel personer på fel plats, hela den här historien borde ha skötts snyggare.
Men du har tyvärr haft oturen att göra med fel personer på fel plats, hela den här historien borde ha skötts snyggare.
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
Men herre gud goodwill.
Det är ju som att säga att TS haft sönder den och det är illa att komma med något sådant för ingen vet när och hur den gick sönder.
Illa sköt från början till slut.
När det gäller vitvaror är det bästa att beställa med installation för då slipper man såna här tråkigheter.
Vet inte hur elgiganten hanterar installationerna men jag har installerat för några av dom större företagen och är dom transport skadade åker vi bara och byter dom om dom finns på lager.
Aldrig något tjafs med kunden utan vi som installatörer tar hela den biten.
Normalt får kunden ny leverans datum samma dag och i regel kommer den nya vitvaran inom 2-3 dagar beroende på när vi har en lucka kan boka in kunden i.
Drar det ut på tiden pga beställningsvara eller liknade brukar kunden slippa kostnaden för installationen.
Kunden ska inte bli lidande för att något är transport skadat.
I installationen ingår även bortforsling av den gamla vitvaran.
Det är ju som att säga att TS haft sönder den och det är illa att komma med något sådant för ingen vet när och hur den gick sönder.
Illa sköt från början till slut.
När det gäller vitvaror är det bästa att beställa med installation för då slipper man såna här tråkigheter.
Vet inte hur elgiganten hanterar installationerna men jag har installerat för några av dom större företagen och är dom transport skadade åker vi bara och byter dom om dom finns på lager.
Aldrig något tjafs med kunden utan vi som installatörer tar hela den biten.
Normalt får kunden ny leverans datum samma dag och i regel kommer den nya vitvaran inom 2-3 dagar beroende på när vi har en lucka kan boka in kunden i.
Drar det ut på tiden pga beställningsvara eller liknade brukar kunden slippa kostnaden för installationen.
Kunden ska inte bli lidande för att något är transport skadat.
I installationen ingår även bortforsling av den gamla vitvaran.
Nu är denna karusell äntligen över. Det slutade med att jag får 4000kr i kompensation.
Så jag är nöjd, tycker till slut att Elgiganten tog sitt ansvar och jag kommer att handla där igen.
Så jag är nöjd, tycker till slut att Elgiganten tog sitt ansvar och jag kommer att handla där igen.
