4 039 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Transportera flotte. Hur mycket kan man lasta på Släpvagnslämmar?
Jag byggde mig en bryggflotte för ett par år sedan och nu skulle jag vilja flytta den till en sjö närmare mig. Problemet är hur. Flotten är 3x4.50m lång och väger ca 450kg
De absolut enklaste vore om de gick att hitta en öppen kärra som är totalt 195 cm bred då skulle pontonerna kunna ligga utanför hjulen. Sedan bara ställe flotten direkt på lämmarna. Frågan är om de lämmarna håller för de eller om man måste palla upp den under ifrån. Eller om de finns en enklare lösning som jag missat
De absolut enklaste vore om de gick att hitta en öppen kärra som är totalt 195 cm bred då skulle pontonerna kunna ligga utanför hjulen. Sedan bara ställe flotten direkt på lämmarna. Frågan är om de lämmarna håller för de eller om man måste palla upp den under ifrån. Eller om de finns en enklare lösning som jag missat
Jag skulle lägga lastpall på kärran för att skona lämmarna.M Maelstrom skrev:Jag byggde mig en bryggflotte för ett par år sedan och nu skulle jag vilja flytta den till en sjö närmare mig. Problemet är hur. Flotten är 3x4.50m lång och väger ca 450kg
20cm utan att skylta. ordnar man sidomarkering och bredlast skyltar kan du köra 3,10brett. lägger du till förbil kan du 3,5 brett. Så länge godset är brett och odelbart. (Du kan inte skjutsa en stock på tvären)H HSP skrev:
Inget dåligt trådlyft!A Allmäntvetgirig skrev:
.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara