Hej!
Jag har lite funderingar om någon här har koll på kostnader att transportera 3st 500l tankar + vedpanna ca 60mil? Vad finns det för transportfirmor som gör detta?
Går det att få under 2-3000kr?

Krilleman
Finns nog flera firmor som gör det, men jag tror inte som är intresserade att göra det för så lite pengar... Skulle du köra utrustningen själv för som pengarna?! Räkna lite på soppakostnaden...

Ok ge mig ett realistisk pris

Krilleman
Kolla med någon lokal firma, typ flyttfirma, pianoflytt eller liknande, kan bli billigare än "jättarna" och så får du ju rätt pris då istället för mina gissningar...

Det är väl bara att ringa vilket transportbolag som helst.

Posten Logistik
DHL
Schenker
m.fl.

Gissningsvis ca 4000-6000:-

Vartifrån och vart skall grejorna?

Du kan ju jämföra priserna hos Rinkaby: De verkar ta 600:- extra för sådana prylar om de skall fraktas, och då får du dem i hela Sverige (Utom Gotland).

Således: 2400 i fraktkostnad !! om du köper av dem,

Börja md att kolla de stora.
Schenker, DHL, DSV, Posten.
Tycker du det blir för dyrt, kolla vilket lokalt bolag som kör mellan de aktuella orterna och kolla om de kan vara billigare. Bästa är ju om du hittar någon som kör tomt den aktuella sträckan, men det är inte så enkelt som det kan låta.

Göran.W
Sist jag kollade kostade det 2500- 3000 kr för en pall beroende på bolag från Malmö till Västrås om man inte hade avtal.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.