funderar på byta trall virke menfick en liten idé

kan man låta den gamla ligga kvar och lägga nya tunna reglar och på med nytt. ::)

tjenare!visst kan man,men det känns inte bra.

Ingen bra lösning, Du låser in fukt.

per

pernitta skrev:
Ingen bra lösning, Du låser in fukt.

per
Hur menar du då? Låser in fukt vardå?

jon_h skrev:
Hur menar du då? Låser in fukt vardå?
du låser ingen fukt alls..men ibland måste folk säga konstiga saker... Men det är listigare att slita bort gammal skit innan man sätter ditt nytt...

zankan skrev:
du låser ingen fukt alls..men ibland måste folk säga konstiga saker... Men det är listigare att slita bort gammal skit innan man sätter ditt nytt...
Nej, jag vet att man inte låser in nån fukt.. Men det kunde ju vara intressant att få reda på vad han menar.

Och jag håller såklart med om att man bör rycka bort den gamla trallen.

Har du tak över så att den inte blir blöt är det väl inget konstigt. Däremot skulle jag aldrig göra det utomhus där det kan regna på den. Man stänger inte in fukt men det blir ändå en kapilärverkan mellan den gamla och nya trallen som gör att det sugs in vatten och tar längre tid att torka ut efter varje regnskur vilket alltid är negativt.

AndersS skrev:
Man stänger inte in fukt men det blir ändå en kapilärverkan mellan den gamla och nya trallen som gör att det sugs in vatten och tar längre tid att torka ut efter varje regnskur vilket alltid är negativt.
Nej, det blir det inte någon kapillärverkan. Han skulle lägga reglar mellan den gamla och den nya trallen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.