F
Då har du åtminstone sparat dig ett större antal timmar skurande! Lycka till med bygget!

• Gilla
bergand89
  • Laddar…
Maalox
Jag skall i vår vrida om dolken i @Jonatan79 vänliga och hjälpsamma hjärta och tralla bort ytterligare 70kvm av tomten. Hur resonerar du @bergand89 kring tajming av inköp? Köpa innan en eventuell prisjustering på tryckt virke lagom till säsongen kickar igång? Eller kommer den vara oförändrad?

B bergand89 skrev:
180m2 kanske är lite väl tilltaget. Men säg +/- 150 då.
Hmm, om det är marknära kan det vara snyggt med marksten, typ skiffer. Mindre underhåll, snyggare och inte säkert att det blir så stor prisskilllnad.

• Gilla
fredrik.johansson
  • Laddar…
Maalox Maalox skrev:
Jag skall i vår vrida om dolken i @Jonatan79 vänliga och hjälpsamma hjärta och tralla bort ytterligare 70kvm av tomten. Hur resonerar du @bergand89 kring tajming av inköp? Köpa innan en eventuell prisjustering på tryckt virke lagom till säsongen kickar igång? Eller kommer den vara oförändrad?
Hahaha fattar! Nä jag tar det som det kommer. Ska nog börja om en månad ish. Börja riva den gamla, sen rensa bort syren å göra alla förberedelser.
Värt å nämna, likt alla tidigare år, är att det råder priskrig på vårkanten bland brädgårdar. Kampanjer brukar rulla in kors å tvärs. Bjälklag å bärlinor kan man ta typ billigaste (läs byggmax). Locket vill man kanske ha lite mer kvalitet på så där får man väll va lite mer om sig och kring sig.

• Gilla
Maalox
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hmm, om det är marknära kan det vara snyggt med marksten, typ skiffer. Mindre underhåll, snyggare och inte säkert att det blir så stor prisskilllnad.
Trallen kommer möta marksten

Maalox
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hmm, om det är marknära kan det vara snyggt med marksten, typ skiffer.
Såg du någonsin denna? It ages well, it seems... 😀😀

• Älska
Jonatan79
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.