9 256 läst ·
8 svar
9k läst
8 svar
Lägga ny trall över gammal?
Hej!!
Vi har ett uterum som föregående ägaren byggde, nu skulle jag vilja ha ny trall där då den som ligger där är ganska mörk och ful, däremot hel och stabil.
Undrar om man kan skruva den nya trallen direkt uppe på den trallen som ligger där????
Tycker inte det skulle bli problem med mögel på trallen då det aldrig är blött inne i uterummet!!!!
Att det bygger 22mm spelar ingen roll....
Blir ett jätte projekt att byta den som ligger där av lite olika anledningar, bla då det är en plintad altan med ett byggt uterum "uppe" på......
Någon som har en teori om min plan???
Vi har ett uterum som föregående ägaren byggde, nu skulle jag vilja ha ny trall där då den som ligger där är ganska mörk och ful, däremot hel och stabil.
Undrar om man kan skruva den nya trallen direkt uppe på den trallen som ligger där????
Tycker inte det skulle bli problem med mögel på trallen då det aldrig är blött inne i uterummet!!!!
Att det bygger 22mm spelar ingen roll....
Blir ett jätte projekt att byta den som ligger där av lite olika anledningar, bla då det är en plintad altan med ett byggt uterum "uppe" på......
Någon som har en teori om min plan???
Jag har aldrig hört en sådan "lösning"
det kanske kan fungera men det är nog inte att rekomendera, du borde i såfall ha någon slags barriär mellan för att undvika fukt etc...Jag vet faktiskt inte men jag tror du hade vunnit i längden på att ändå bara ha ett lager.... Lycka till!
Visst går det, men det är väl ändå att föredra att ta bort den gamla först.
Underliggande regelverk kanske behöver ses över också?
Om det går att få dit ny trall, så förstår jag inte riktigt hur svårt det kan vara att få bort den gamla..?
Underliggande regelverk kanske behöver ses över också?
Om det går att få dit ny trall, så förstår jag inte riktigt hur svårt det kan vara att få bort den gamla..?
Hej
Skulle det inte kunna vara ett alternativ att lägga ett tunt "regelverk uppe på den gamla innan du lägger den nya ?
Skulle det inte kunna vara ett alternativ att lägga ett tunt "regelverk uppe på den gamla innan du lägger den nya ?
En vägg är byggd i efterhand uppe på trallen, lägger jag ny trall på den gamla så går jag bara emot den väggen och slipper då att stämpa upp väggen mm.....GoForIt skrev:
Klicka här för att svara