Vi ska lägga nytt golv i lägenheten och bestämt oss så långt att vi vill ha ett mattlackat trägolv som ska gå att slipa... Sen ska vi lägga det själva - och jag är ingen golvläggare till proffesionen...
Vår granne har lagt ett golv som ser helt ok ut i hallen som han nu ska komplettera i resten av lägenheten. Det är ett barlinek-golv som dels fått bäst i test men som samtidigt får rätt mycket stryk i forum osv... Vi funderar på att haka på och köpa samma golv...
Jag har sökt och läst en massa i forumet om Barlinek - och det verkar vara rätt skiftande kvalitet om jag tolkar det rätt.. En del har golv som de är rätt nöjda med, medans andra tycker det är fullkomlig katastrof...
Det finns många sätt att tänka angående billiga-contra-dyrare golv.... Iomed att jag inte lagt så jättemycket golv förrut kanske det blir ett lika medelmåttigt resultat vare sig jag lägger det billiga eller det dyra... å andra sidan är det kanske lättare att undvika misstag med ett kvalitetsgolv...
Just nu står vi och väger mellan grann-golvet och något 3-400 kronors golv från Kährs..
All input i ämnet tas tacksamt emot!