K
Vad är nästa stora golvtrend?

Var hos några bekanta i helgen som lagt ett massivt ekgolv och det kändes så "2000-talet"...

När man får välja fritt känns det trist att dra fram något gammalt, men vad ska man lägga för trägolv som känns nytt, fräscht och spännande?

Bambu kommer ju starkt nu. Och jag håller med - ekparkett och spotlights är väldigt mycket 2000-tal.

K
Bambu var ett hett tips! Det ska jag kolla upp ikväll!

Ekparkett är helt tidlöst. Bambugolv kommer sannolikt kännas lika tidlöst som kork-o-plast om 15 år.

• Gilla
Duttarmajster och 1 till
  • Laddar…
Parkett känns både klassiskt och som en trend på senare år. Inte minst det här med mjuk övergång från hårt golv:

Ljus parkettgolv möter vitt kakel i en herringbone-mönster i minimalistiskt badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Översikt på köksgolv med mjuk övergång från mörkt plank till ljust hexagonalt kakel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vanligt plankgolv är aldrig fel! Kan enkelt byta utseende helt genom att slipas om och få ny ytbehandling. Ibland är det inne med mörka golv, ibland med ljusa eller målade.

• Gilla
Rodder76
  • Laddar…
Finns ju olika bambu, jag tror den ljusa, lugna och mer jämna varianten kommer bli vanligare.

BirgitS
Visserligen snart ett år gammalt men kan ju ge lite inspiration ändå:
Vilka trender syns i år? Vilka golvmaterial kommer vi att inreda med, eller i alla fall önska oss? Trender är inte så dödsviktigt men ganska kul! Här är golvleverantörernas svar på det som Stora Trenddagen spår ska bli de stora trenderna 2016; Santa Fé, Hedonism eller ”porrtrenden”, Maskinellt, Astro och Makers & Fixers.
https://www.mynewsdesk.com/se/gbr-golvbranschen/pressreleases/golvtrender-2016-1306607

Man kan vara helt säker på att ju modernare golvet känns just nu, desto mer ute kommer det att vara om tio år.

• Gilla
angelar och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.