ok tack för tipset har ännu inte hittat nått jag gillar. VIll helst ha ett vitoljat, 1 eller 2-stav. men utbudet av dessa är tydligen väldigt begrensat. Har börjart titta pa mattlackat också, de är ofta väldigt fina. Vet du om de visar hela sitt sortiment eller har de mycket andra trägolv också?
fick syn på ett kährs golv (verona 2-stav för 419kr/m2) De var mattlackat och såg väldigt bra ut, någon som vet nått om det. Det är inte framtaget för svenska marknaden men försäljaren sa att någon (gissar företag) ibland beställde väldigt stora kvantiteter av golv från tex usa eller tyskland och när de blev några tusen m2 över så fick vissa butiker möjlighet att köpa in det som blivit kvar...
Om nån är intresserad av massiva trägolv i ek eller annat ädelträ (typ plank/tiljor) och vill ha bästa kvalitet så kan jag rekomendera Stombergs massiva trägolv (www.stombergs.se). De är inte gratis men få, mycket få, är bättre.
Hej
Jag har noggrannt gått igenom processen och tror jag hittat det mesta. Till och med i de flesta länder utomlands, sågar och hyvlerier, grossister, osv. Så hamnade jag till slut rätt!!
Woodia.se Mycket fina golv. Jag behövde ca. 400m2, varför det var viktigt med rätt pris och med hög kvalitet.
I nedersta planet är det betongplatta. Här blev det 14 parkett nerlimmat mot 6 mm undergolv som i sin tur ligger på platonmatta. Inget somhelst problem med golvvärmen! Det ligger mycket fint. Jag lade fiskben 90x450 mm i ett rum om 50 m2. Det blev perfekt med frisinläggningar i Wengeträ. I min atelje' blev det rutor med stavar 90x900. Flott!
Uppe i huset ektilja 20x 160 som inte rör sig ett dugg trots golvvärme-alltså inga torkspringor ännu idag. Vi var ytterst noga med att kila ihop golven ordentligt och att skruva tätt i förborrade hål-kvalitetsjobb lönar sig!Senare på vårvintern blir det lite, lite. Jag är helnöjd. Jag kan maila bilder om du vill.
Så smällde jag på med ekaltaner runt huset också-finfint det.
Hälsningar Calle Ring Värmdö
Jag har noggrannt gått igenom processen och tror jag hittat det mesta. Till och med i de flesta länder utomlands, sågar och hyvlerier, grossister, osv. Så hamnade jag till slut rätt!!
Woodia.se Mycket fina golv. Jag behövde ca. 400m2, varför det var viktigt med rätt pris och med hög kvalitet.
I nedersta planet är det betongplatta. Här blev det 14 parkett nerlimmat mot 6 mm undergolv som i sin tur ligger på platonmatta. Inget somhelst problem med golvvärmen! Det ligger mycket fint. Jag lade fiskben 90x450 mm i ett rum om 50 m2. Det blev perfekt med frisinläggningar i Wengeträ. I min atelje' blev det rutor med stavar 90x900. Flott!
Uppe i huset ektilja 20x 160 som inte rör sig ett dugg trots golvvärme-alltså inga torkspringor ännu idag. Vi var ytterst noga med att kila ihop golven ordentligt och att skruva tätt i förborrade hål-kvalitetsjobb lönar sig!Senare på vårvintern blir det lite, lite. Jag är helnöjd. Jag kan maila bilder om du vill.
Så smällde jag på med ekaltaner runt huset också-finfint det.
Hälsningar Calle Ring Värmdö
Klicka här för att svara