Är det någon som vet om det finns 12V DC-transformatorer som passar i en vanlig normcentral?

Jag har letat runt men kan inte hitta någon.
AC-trafos verkar finnas, likaså trafos som passar på DIN-skenan men då är det inte i normformatet.

Jag hade tänkt att slippa ha en LED-trafo fastskruvad på väggen i garaget.

Det efterfrågas och är på väg, men finns inte riktigt ännu. En LED-konverter för DIN-skena. Så har jag uppfattat det.

//Patrik

Kolla på en som Eldon har som heter ETDC1208, E.nr 5208445.
Den ger 12V och 800mA och bara 1 modul bred ( som en automatsäkring...)
http://www.eldon.se/upload/Sweden/Eldon_ETDC1208_100201.pdf

Det finns flera andra fabrikat på marknaden som också passar på DIN-skena... som tex. Carlo Gavazzi, Tuvasson, mm...

Hälsningar
Bastens

Tackar så mycket för tipsen! Då vet jag att det finns att få tag i i varje fall.

Sedan är ju nästa fråga vad dom kan tänkas kosta. Jag ska kolla runt lite och se om jag hittar någon prisvärd.

Som pessimistkonsult eller nåt så skulle jag nog försöka att få eventuellt tomrum i centralen invid en sånhär trafo. Utveckligen går säkert mot små enheter som den Bastens tipsar om, fast man vet ju aldrig vad som händer i framtiden. Det kanske kommer nån magisk ny lågenergilampa som kräver specialdrivdon som i många år inte finns i mindre utförande än t.ex. 2 eller 3 din-breddenheter...

....om inte annat ska man ha lite utrymme för kylningens skull.

//Patrik

Bra poäng! Om trafon sitter längst ut på en rad så sätt alltså blindutrymmet mellan trafon och nästa normapparat invid istället för att sätta blindutrymmet längst ut.

Om den är switchad borde behovet av kylning kunna vara försumbart med lite tur...

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.