Fantastiskt med detta forum! Stor cred till alla som hjälper till!
Bästa svaret
Har kopplat in den nya trafon men det fungerar inte. Har 230 volt in när jag mäter men bara 6 volt ut på sekundärsidan, det verkar väl fel?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 834 inlägg
Inkopplingen ser lite konstig ut. Mellan vad mäter du 6 V?
Så här ska man koppla på sekundärsidan:
Jag hade förväntat mig att en sladd du har på bild är kopplad enligt schemat, men så är det inte.
Sedan måste du isolera primärsidan. Det får inte se ut så. Du behöver en kabel (lämpligen en lampsladd) där manteln går ända in i drivdonet och dragavlastas där.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade förväntat mig att en sladd du har på bild är kopplad enligt schemat, men så är det inte.
Sedan måste du isolera primärsidan. Det får inte se ut så. Du behöver en kabel (lämpligen en lampsladd) där manteln går ända in i drivdonet och dragavlastas där.
Ok tack. Måste den ha mantel och dragavlastas trots att den ligger inbyggd ovanpå ett köksskåp?Bo.Siltberg skrev:
Inkopplingen ser lite konstig ut. Mellan vad mäter du 6 V?
[bild]
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 834 inlägg
Ja
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 834 inlägg
Jag tror inte drivdonet tar så grov kabel, och skulle det gå så blir inte sladdarna på sekundärsidan dragavlastade. Det behöver vara någorlunda lika kablar. Är det problem att ansluta en SKX i matande ände? Det går med rätt plint.Skandiamannen skrev:
JaSkandiamannen skrev: