Hej, Trafo till halogenspots i köket har lagt av, Halogen 230 V till 11,5 V. Har kopplat ur den. Hittar dock nya bara som beställningsvara på nätet men inte på typ Jula eller Classe. Ngn som vet om den finns på några av de vanliga ställena så jag kan köpa den direkt?

• Konverterare för halogenlampa med specifikationer, modell AET-3352R1 från Designlight, liggande på ett bord bredvid en kopp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Var i landet är du, har ett par dussin. Hur många halogen är det.

• Gilla
Skandiamannen
  • Laddar…
RoTe
Passa på och modernisera genom att byta till LED.

• Gilla
Skandiamannen
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Var i landet är du, har ett par dussin. Hur många halogen är det.
Hej, 5 st. Bor i Umeå

RoTe RoTe skrev:
Passa på och modernisera genom att byta till LED.
Det kanske man borde

Skandiamannen Skandiamannen skrev:
Hej, 5 st. Bor i Umeå
OK frakt kostar ca 50 kr + 50 för trafon.

• Gilla
Skandiamannen
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
OK frakt kostar ca 50 kr + 50 för trafon.
Tack men frugan hittade en på Bauhaus för 12V, min säger 11,5 V. Spelar det ngn roll?

Tack men frugan hittade en på Bauhaus för 12V, min säger 11,5 V. Spelar det ngn roll?
Borde fungera bra.

• Gilla
Skandiamannen
  • Laddar…
RoTe
nej

• Gilla
Farstatjej90 och 1 till
  • Laddar…
Det gäller då att den klarar 105 W på utgången och min 35 W på utgången och som synes på bilden, är den inte dimbar.

J jonaserik skrev:
Det gäller då att den klarar 105 W på utgången och min 35 W på utgången och som synes på bilden, är den inte dimbar.
Var på Bauhaus, de hade en med rätt märkning men det föll på antalet ingångar till spottarna, den jag hittade hade bara två, jag behöver tre

Farstatjej90
Var på Bauhaus, de hade en med rätt märkning men det föll på antalet ingångar till spottarna, den jag hittade hade bara två, jag behöver tre
Ingångar? Menar du utgångar? Det är lätt fixat med ett par Wago

Dom är kopplade invärtes tillsammans, så bara lägga dubbelt på en utgång. Kan vara lite tajt att få in 2 i en anslutning.

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Ingångar? Menar du utgångar? Det är lätt fixat med ett par Wago
Precis jag menar utgångar : ). Bra tänkt

• Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Dom är kopplade invärtes tillsammans, så bara lägga dubbelt på en utgång. Kan vara lite tajt att få in 2 i en anslutning.
Aha, vad bra. Det visste jag inte. Tack

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.