mexitegel mexitegel skrev:
För övrigt är det ju bannlyst med kupade överliggare i det här forumet eftersom man tydligen måste kunna ställa ölen där :D
Banlyst menar du väl?
 
  • Gilla
  • Haha
Hullefar och 12 till
  • Laddar…
Mikael_L
Fortsättningen på detta måste du ju bara meddela här, allteftersom.

Plötsligt ramlade sommarpratarna ner en plats på sommarens prioritetslista ... :)
 
  • Gilla
  • Haha
TCG och 6 till
  • Laddar…
Men märkte ni inte när de byggde bron? De bör väl då haft tillgång till din tomt för att kunna förankra den, eller har de stått i tomtgränsen?
Ett högt plank är väl annars att föredra, så slipper du se både bro och människor.
 
  • Gilla
abc12345
  • Laddar…
Magnus E K
Vad är problemet? Hellre några banverksarbetare som passerar över tomten på kontorstid än grannar som spelar hög musik i trädgården kl 2 på natten.
 
  • Gilla
  • Haha
Hullefar och 2 till
  • Laddar…
Problemet är kanske att TS inte blivit tillfrågad...
Och det är inte så att man får välja, hög musik från grannar eller banverksarbetare på tomten, det finns de som inte har varken eller och TS verkar vara en av de som föredrar detta.
 
  • Gilla
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
Jag hade tagit bron i besittning och skapat ett bungyjumpnäste, likt som de har i Nya Zeeland eller annat korrupt land.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Det där kanske bara är början på något mycket mycket större...:)
 
mexitegel mexitegel skrev:
Vet inte riktigt vilken forumavdelning som jag ska lägga denna i, men vi börjar här :).

Upptäckte idag att Trafikverket byggt en gångbro till sitt instängslade banvallsområde som slutar precis i tomtgräns. De kan inte använda den utan att passera över vår tomt/parkering.

Vän av ordning som man är funderar ju på hur de tänkte den här gången :thinking:.

Frågan är nu hur den här slipstenen bäst ska dras? Ska man ringa och fråga vilken ersättning de vill betala för att kunna använda sin fina lilla bro eller ska vi kanske bara smälla upp ett plank.... :)

Att vi skulle tillåta att de får traska in på tomten utan lov när de inte ens frågat innan de byggde bron finns ju inte på kartan.

[bild]
Kontakta Trafikverket som får ta det vidare med berörd underhållsentreprenör på den aktuella sträckan.

Vi brukar ha det andra problemet att privatpersoner bygger broar/ trappor ner till järnvägen för att gena över till exempelvis badplatser, motionsspår m.m. Även att folk har en gångstig som leder över spåret. Det är förbjudet och man får inte vistas i spårmiljö om man inte har ett uppdrag (arbete med fordon, besiktningar m.m.) som kräver att man är i spåret.

Lycka till med din bro :)
 
  • Gilla
Fender66 och 2 till
  • Laddar…
K KriZomb skrev:
Men märkte ni inte när de byggde bron? De bör väl då haft tillgång till din tomt för att kunna förankra den, eller har de stått i tomtgränsen?
Ett högt plank är väl annars att föredra, så slipper du se både bro och människor.
Vi bor inte på fastigheten och detta har skett i skarven mellan två hyresgäster. De brukar vara bra på att bygga från järnvägen med diverse arbetsfordon annars men nån gubbe har säkert redan stått på tomten.
 
mexitegel mexitegel skrev:
Vi bor inte på fastigheten och detta har skett i skarven mellan två hyresgäster. De brukar vara bra på att bygga från järnvägen med diverse arbetsfordon annars men nån gubbe har säkert redan stått på tomten.
Kan du ladda upp en bild från kso.lantmateriet.se från topografiska kartan över huset, spåret/närområdet?
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Se möjligheter! Bygg en järnvägsstation där med Cafe, cykeluthyrning, klädkedja och bordell. Bättre kan det inte bli.
Alltså jag skrattade då högt när jag läste detta
 
  • Gilla
Stugrenoverare och 3 till
  • Laddar…
M Myzan87 skrev:
Kontakta Trafikverket som får ta det vidare med berörd underhållsentreprenör på den aktuella sträckan.

Vi brukar ha det andra problemet att privatpersoner bygger broar/ trappor ner till järnvägen för att gena över till exempelvis badplatser, motionsspår m.m. Även att folk har en gångstig som leder över spåret. Det är förbjudet och man får inte vistas i spårmiljö om man inte har ett uppdrag (arbete med fordon, besiktningar m.m.) som kräver att man är i spåret.

Lycka till med din bro :)
Det låter på ditt svar som att du jobbar på verket? :). Har svårt att tänka mig att en underhållsentreprenör byggt bron på eget bevåg? Eller de kanske projekterar staketbyggena också? :thinking:
 
Plantera en snabbväxande häck, Parkslide har jag hört är bra för detta.
 
  • Haha
  • Gilla
dast och 8 till
  • Laddar…
Jag har full förståelse för mexitegels frustration, men att bygga för med ett plank är ingen bra ide. Går bra att se det helt egoistiskt : Antag att det rör sig om en utrymmnings/räddningsväg och något faktiskt händer - då är det ju inte så bra att vara skyldig till att en eller många människor har mist livet, bara för att just jag blockerat vägen för flyende folk eller räddningspersonal.
 
  • Gilla
EvertL
  • Laddar…
Ja, då kommer de inte hitta sin bro nästa år :crysmile:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.