72 510 läst ·
163 svar
73k läst
163 svar
Trafikverket tänker till ...
Problemet är kanske att TS inte blivit tillfrågad...
Och det är inte så att man får välja, hög musik från grannar eller banverksarbetare på tomten, det finns de som inte har varken eller och TS verkar vara en av de som föredrar detta.
Och det är inte så att man får välja, hög musik från grannar eller banverksarbetare på tomten, det finns de som inte har varken eller och TS verkar vara en av de som föredrar detta.
Jag hade tagit bron i besittning och skapat ett bungyjumpnäste, likt som de har i Nya Zeeland eller annat korrupt land.
Kontakta Trafikverket som får ta det vidare med berörd underhållsentreprenör på den aktuella sträckan.mexitegel skrev:
Vet inte riktigt vilken forumavdelning som jag ska lägga denna i, men vi börjar här.
Upptäckte idag att Trafikverket byggt en gångbro till sitt instängslade banvallsområde som slutar precis i tomtgräns. De kan inte använda den utan att passera över vår tomt/parkering.
Vän av ordning som man är funderar ju på hur de tänkte den här gången.
Frågan är nu hur den här slipstenen bäst ska dras? Ska man ringa och fråga vilken ersättning de vill betala för att kunna använda sin fina lilla bro eller ska vi kanske bara smälla upp ett plank....
Att vi skulle tillåta att de får traska in på tomten utan lov när de inte ens frågat innan de byggde bron finns ju inte på kartan.
[bild]
Vi brukar ha det andra problemet att privatpersoner bygger broar/ trappor ner till järnvägen för att gena över till exempelvis badplatser, motionsspår m.m. Även att folk har en gångstig som leder över spåret. Det är förbjudet och man får inte vistas i spårmiljö om man inte har ett uppdrag (arbete med fordon, besiktningar m.m.) som kräver att man är i spåret.
Lycka till med din bro
Vi bor inte på fastigheten och detta har skett i skarven mellan två hyresgäster. De brukar vara bra på att bygga från järnvägen med diverse arbetsfordon annars men nån gubbe har säkert redan stått på tomten.K KriZomb skrev:
Kan du ladda upp en bild från kso.lantmateriet.se från topografiska kartan över huset, spåret/närområdet?mexitegel skrev:
Det låter på ditt svar som att du jobbar på verket?M Myzan87 skrev:Kontakta Trafikverket som får ta det vidare med berörd underhållsentreprenör på den aktuella sträckan.
Vi brukar ha det andra problemet att privatpersoner bygger broar/ trappor ner till järnvägen för att gena över till exempelvis badplatser, motionsspår m.m. Även att folk har en gångstig som leder över spåret. Det är förbjudet och man får inte vistas i spårmiljö om man inte har ett uppdrag (arbete med fordon, besiktningar m.m.) som kräver att man är i spåret.
Lycka till med din bro![]()
Jag har full förståelse för mexitegels frustration, men att bygga för med ett plank är ingen bra ide. Går bra att se det helt egoistiskt : Antag att det rör sig om en utrymmnings/räddningsväg och något faktiskt händer - då är det ju inte så bra att vara skyldig till att en eller många människor har mist livet, bara för att just jag blockerat vägen för flyende folk eller räddningspersonal.