113 197 läst ·
1 851 svar
113k läst
1,9k svar
Trafikkaos på E22 - vad var det som gick fel?
När detta hände läste jag på Sydsvenskans? chatt ett inlägg från en cool snubbe i kaoskön.
Han sa ungefär då här:
Om någon behöver värme, sällskap, varmt kaffe och kanske en cigarr, kolla efter en röd? Bentley.
Tuta tre gånger så svarar jag med två tut.
👍❤️
Han sa ungefär då här:
Om någon behöver värme, sällskap, varmt kaffe och kanske en cigarr, kolla efter en röd? Bentley.
Tuta tre gånger så svarar jag med två tut.
👍❤️
Har du varken läst nyheterna eller tråden?B BoAK skrev:
En olycka på vägen orsakade en propp. När proppen var ett faktum och det uppstod kö så snöade bilarna in eftersom det var ett extremt oväder. När man hade löst proppen så hjälpte det noll och ingenting eftersom 1000-tals bilar var begravda i snö. Då körde bilarna fast. Och din buss. Man kan inte ploga när det står bilar i vägen.
Jo jag har läst och fått oberoende lokal information.Nyfniken skrev:
Har du varken läst nyheterna eller tråden?
En olycka på vägen orsakade en propp. När proppen var ett faktum och det uppstod kö så snöade bilarna in eftersom det var ett extremt oväder. När man hade löst proppen så hjälpte det noll och ingenting eftersom 1000-tals bilar var begravda i snö. Då körde bilarna fast. Och din buss. Man kan inte ploga när det står bilar i vägen.
Kaoset på E22 orsakades inte av någon olycka, enligt Trafikverket. I stället ska kön med över 1 000 bilar ha föranletts av att långtradare tappat greppet och kört fast i snöovädret. – Då blev det stopp i trafiken och byggdes på med långa köer.Nyfniken skrev:
1:a träff på Google sök "E22 orsak".
Somliga kanske menar att det finns en gräns för hur fort man kör, när man hamnar tvärs över och blockerar all trafik för att det ska få kallas en "olyckshändelse"?
I just det här fallet tänker jag att det har mindre betydelse. Något var i vägen, oavsiktligt. 🤓
I just det här fallet tänker jag att det har mindre betydelse. Något var i vägen, oavsiktligt. 🤓
Det var helt enkelt grovt vårdslöst, man råkar inte helt plötsligt utan förvarning fastna tvärs över en tvåfiligt europaväg med en lastbil.Nyfniken skrev:
Som yrkeschaufför vet man bättre (eller borde veta) än att försätta sig och fordonet i en sådan situation.
Grov vårdslöshet kräver nog något mer.