6 716 läst ·
21 svar
7k läst
21 svar
Tråden om Saveeye från Ellevio
Ursäkta att jag ghostat. blev lite mycket här 
Det är iofs välisolerat. MEN det är klinkergolv med eldriven golvvärme i nästan halva markplan. Sen är det laminatgolv i resten. som lök på laxen finns det ett uterum med eldriven golvvärme. Jag misstänker att uterummet använts flitigt, Att det varit varmt inne och att det säkert varit fönster på glänt.
Det kommer att vara mycket svårt att få till en frånluftsvärmepump utan att riva halva huset. Även FTX kommer att vara komplicerat... Men kan faktiskt gå om jag hittar ett aggregat som är litet nog.
Är inne på att byta golv ändå. och när jag ändå är på G så kan en vattenburen golvvärme installeras. övervåningen är det relativt enkelt att installera radiatorer.
Men det bästa är ju ändå att bo in sig först och känna sig för så att man inte hoppar i galen tunna och gör något överilat
Det är iofs välisolerat. MEN det är klinkergolv med eldriven golvvärme i nästan halva markplan. Sen är det laminatgolv i resten. som lök på laxen finns det ett uterum med eldriven golvvärme. Jag misstänker att uterummet använts flitigt, Att det varit varmt inne och att det säkert varit fönster på glänt.
Det kommer att vara mycket svårt att få till en frånluftsvärmepump utan att riva halva huset. Även FTX kommer att vara komplicerat... Men kan faktiskt gå om jag hittar ett aggregat som är litet nog.
Är inne på att byta golv ändå. och när jag ändå är på G så kan en vattenburen golvvärme installeras. övervåningen är det relativt enkelt att installera radiatorer.
Men det bästa är ju ändå att bo in sig först och känna sig för så att man inte hoppar i galen tunna och gör något överilat
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 845 inlägg
Inte direkt. Det krävs en energimätare i varje uttag, om du med "drar" menar just energi och inte effekt/ström? Det finns gott om "smarta uttag" som kan mäta energin.M Mattias_S skrev:
Effekten kan man hjälpligt se i appen, men då måste man fånga de ögonblick då förbrukarna slår på/av.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 845 inlägg
Det finns flera Donglar som fungerar med Homey. Jag kör med Tibber Pulse. Om man inte vill ha Tibber så finns Homeys egen. Fungerar med Kaifa. Inte precis alla modeller, men googla så hittar du en lista.P Paxman skrev:
Klicka här för att svara
