Mameludi Mameludi skrev:
Ja, den slirar väldigt lätt. Skulle behöva grövre mönster. Jag köpte dock [länk]

Betydlig förbättring.
Passar dem i några befintliga skruvhål?

Skogspromenix Skogspromenix skrev:
Passar dem i några befintliga skruvhål?
Skulle gissa att du får skruva dem i klipparens däck.

R roli skrev:
Skulle gissa att du får skruva dem i klipparens däck.
Precis

Abnormal battery temperature, vill ej ladda och går ej att lämna standby i menyn väl i stationen. Lyfter jag iväg den så har jag fått den att starta och den kör ”returning” sedan händer det ovan. Nog att det har varit kallare än normalt men det har inte varit minus och enligt instruktionsboken ska det vara över noll. Vad göra? 🤷‍♂️🪫

• Grön och svart gräsklippare på laddningsstation med märkning "Parkside", inställd mot trävägg, står på gräs och grus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L lediablo skrev:
Abnormal battery temperature, vill ej ladda och går ej att lämna standby i menyn väl i stationen. Lyfter jag iväg den så har jag fått den att starta och den kör ”returning” sedan händer det ovan. Nog att det har varit kallare än normalt men det har inte varit minus och enligt instruktionsboken ska det vara över noll. Vad göra? 🤷‍♂️🪫
Jag fick det vid ett tillfälle. Dagen efter försvann det och har inte kommit igen.

P Pepsnas skrev:
Den slirar och fastnar lättare då helt klart. Tror att drivhjulen skulle behöva grövre mönster när det är blött. Minns att jag funderade på att modifiera dem på något vis men det har inte blivit av.. Går det så får den hellre ta en paus när det regnar mycket.

Ett modifiering jag har gjort är att ta bort den främre ”spoilern” eller vad man ska säga undertill, som nämnts tidigare i tråden. Sitter med ett antal skruvar. Innan jag gjorde det var den väldigt känslig för mindre ojämnheter, stor förbättring på det området efteråt.

Nu önskar jag bara att det fanns billiga knivar och skruvar som passar någonstans, för originalen är dyra via grizzly shop eller vad det heter, och på amazon etc är antingen hålen till knivarna fel, bladen för långa, eller skruvarna fel vilket gör att man skruvar fast bladen så att de ej roterar..
Sätt dit M4 insatsgängor i knivskivan så att du använder M4 skruvar med distans istället för M5 som det är original. Då finns det många knivsatser som passar.
https://amzn.eu/d/5xaX9tb

• Gilla
Pepsnas
  • Laddar…
L lediablo skrev:
Prova annat batteri, batterierna då de är för alla x20v maskiner så har de inbyggd tempsensor, så det är stor chans att batteriet är boven, inte klipparen i sig.

M mattias1343 skrev:
Prova annat batteri, batterierna då de är för alla x20v maskiner så har de inbyggd tempsensor, så det är stor chans att batteriet är boven, inte klipparen i sig.
Bör man inte kunna anmäla detta till lidl och kanske få ett av dem?

L lediablo skrev:
Bör man inte kunna anmäla detta till lidl och kanske få ett av dem?
Jo. Men bäst och enklast är att testa med ett annat först, tar ju bara en minut att byta. Då kan man ju utesluta vissa saker.

Skogspromenix Skogspromenix skrev:
Så har man investerat i en robotklippare här också.
Den hade det riktigt tufft under testrundan då det var väldigt blött i gräset.
Upplever ni att den har problem vid vått gräs?
Jag skulle säga att det är bara jobbigt att klippa i vått gräs. Det våta gräset fastnar under knivarna och lägger sig och fastnar också på undersidan av maskinen. Bättre att vänta tills det blir torrare.

Tomas Mauritz Tomas Mauritz skrev:
Bättre att vänta tills det blir torrare.
Vissa somrar får man vänta länge…

• Gilla
  • Haha
Festlund och 1 till
  • Laddar…
klipparen började rycka vid svängarna. Ena drivhjulet gick trögt. Tog loss växelhuset från motor, rengjorde, fettade in , ( det var knappt nå fett , och var trög) gjorde så på bägge sidorna. Vart som en ny maskin. Går lätt och batteriet höll längre.

• Gilla
Tomas Mauritz och 2 till
  • Laddar…
L leijoona skrev:
klipparen började rycka vid svängarna. Ena drivhjulet gick trögt. Tog loss växelhuset från motor, rengjorde, fettade in , ( det var knappt nå fett , och var trög) gjorde så på bägge sidorna. Vart som en ny maskin. Går lätt och batteriet höll längre.
Låter grymt. Var det enkelt? Var sitter växelhuset? Måste man ta bort hela kåpan osv.
Tycker min låter lite väl mycket och är lite seg.

Tomas Mauritz Tomas Mauritz skrev:
Låter grymt. Var det enkelt? Var sitter växelhuset? Måste man ta bort hela kåpan osv.
Tycker min låter lite väl mycket och är lite seg.
Vänd på klipparen, Ta loss hjulen 19mm hylsa. Sedan ser du stjärn skruvar, Ta loss dom 4-yttre. dra ut växelhuset , tills du ser motorn komma ut. Nu ser du blanka stjärn skruvar på växelhuset. (totalt 8) skruva bort de 4 närmast motorn. Dela växelhuset från motorn. ( det sitter 4- drev i huset mot motorn) som kan ramla ut. Ta seden bort de 4 andra skruvarna, lyft bort skyddet så ser du nägra utväxlingar. rengör och fetta in.
De 4 skruvarna som sitter närmast axeln mot hjulet kan man skruva upp så man kan spruta typ CRC , eller annat om den axeln känns trög, min som högg till när jag snurrade, Den verkar vara presssad så jag tog inte bort axeln.

• Gilla
Tomas Mauritz och 1 till
  • Laddar…
Läser här att det finns knivar att köpa billigt om modifiering görs av diameter för skruvhålen. Men, är det någon som har beställt med nylig leverans och har en direktlänk till billiga och bra knivar komplett med skruv som exakt ersätter original??????

• Gilla
Pepsnas
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.