185 227 läst ·
558 svar
185k läst
558 svar
Tråden om robotgräsklippare från Lidl
Verktygstokig
· Nordvästra Skåne
· 19 inlägg
Klippte. Hur som på ett klipp uppdrag verkar min tro den ör utanför begränsningskabeln fast den från början är innanför - den har 2m fritt till stationen och avstånd till stenmur 35cm med kabeln. Laddaren lyser grönt och + - sitter rätt!
Verktygstokig
· Nordvästra Skåne
· 19 inlägg
okej. Förstår inte riktigt ditt svar, men har du satt tillbaka robotgräsklipparen i laddaren och startat om.L lediablo skrev:
Jag kapade min begränsningskabel då det är en liten yta den ska jobba på. Laddstationen lyser grönt. Klipparen får problem när den startar, den backar ut och vänder - vad som händer sen kan jag inte beskriva mer än att den tror den är inom kabeln fast den är utanför. Jag stoppar den och lyfter in den så stannar den med felmeddelande ”outside”.Benny Paulsson skrev:
Har du råkat korsat kabeln när du gjorde ön så kabeln går medsols istället för motsols runt ön så kan den tro att den är innanför klippområdet när den är utanför.L lediablo skrev:Jag kapade min begränsningskabel då det är en liten yta den ska jobba på. Laddstationen lyser grönt. Klipparen får problem när den startar, den backar ut och vänder - vad som händer sen kan jag inte beskriva mer än att den tror den är inom kabeln fast den är utanför. Jag stoppar den och lyfter in den så stannar den med felmeddelande ”outside”.
Verktygstokig
· Nordvästra Skåne
· 19 inlägg
Låter konstigt, prova vänd på + - klipparen ska vara innanför slingan som på bildenL lediablo skrev:Jag kapade min begränsningskabel då det är en liten yta den ska jobba på. Laddstationen lyser grönt. Klipparen får problem när den startar, den backar ut och vänder - vad som händer sen kan jag inte beskriva mer än att den tror den är inom kabeln fast den är utanför. Jag stoppar den och lyfter in den så stannar den med felmeddelande ”outside”.
Nej det tror jag inte. + - kommer in rätt och korsas inte - ”handtaget” sitter på ”insidan”. Ska försöka fota kablar. Startar jag den manuellt så följer den tråden tills den bonkar in i laddstationen bakifrån sedan är den vilse och verkar tro den är på insidan men går in i husväggen. Startar den på schema så blir den vilse med samma symptom direkt enligt ovan. Verkar ju som man mixat plus och minus 🤷♂️.Keiller skrev:
L lediablo skrev:Nej det tror jag inte. + - kommer in rätt och korsas inte - ”handtaget” sitter på ”insidan”. Ska försöka fota kablar. Startar jag den manuellt så följer den tråden tills den bonkar in i laddstationen bakifrån sedan är den vilse och verkar tro den är på insidan men går in i husväggen. Startar den på schema så blir den vilse med samma symptom direkt enligt ovan. Verkar ju som man mixat plus och minus 🤷♂️.
Verktygstokig
· Nordvästra Skåne
· 19 inlägg
Verktygstokig
· Nordvästra Skåne
· 19 inlägg
Verktygstokig
· Nordvästra Skåne
· 19 inlägg