L lediablo skrev:
Kan man klippa begränsningstråden, bör ju inte vara något problem men det står inte 🤷‍♂️
Klart du kan klippa och skarva begränsningstråden du använder så mycket du behöver resten är bra att ha som reserv.

Klippte. Hur som på ett klipp uppdrag verkar min tro den ör utanför begränsningskabeln fast den från början är innanför - den har 2m fritt till stationen och avstånd till stenmur 35cm med kabeln. Laddaren lyser grönt och + - sitter rätt!

L lediablo skrev:
Klippte. Hur som på ett klipp uppdrag verkar min tro den ör utanför begränsningskabeln fast den från början är innanför - den har 2m fritt till stationen och avstånd till stenmur 35cm med kabeln. Laddaren lyser grönt och + - sitter rätt!Förstår inte vad du menar
okej. Förstår inte riktigt ditt svar, men har du satt tillbaka robotgräsklipparen i laddaren och startat om.

Benny Paulsson Benny Paulsson skrev:
okej. Förstår inte riktigt ditt svar, men har du satt tillbaka robotgräsklipparen i laddaren och startat om.
Jag kapade min begränsningskabel då det är en liten yta den ska jobba på. Laddstationen lyser grönt. Klipparen får problem när den startar, den backar ut och vänder - vad som händer sen kan jag inte beskriva mer än att den tror den är inom kabeln fast den är utanför. Jag stoppar den och lyfter in den så stannar den med felmeddelande ”outside”.

L lediablo skrev:
Jag kapade min begränsningskabel då det är en liten yta den ska jobba på. Laddstationen lyser grönt. Klipparen får problem när den startar, den backar ut och vänder - vad som händer sen kan jag inte beskriva mer än att den tror den är inom kabeln fast den är utanför. Jag stoppar den och lyfter in den så stannar den med felmeddelande ”outside”.
Har du råkat korsat kabeln när du gjorde ön så kabeln går medsols istället för motsols runt ön så kan den tro att den är innanför klippområdet när den är utanför.

L lediablo skrev:
Låter konstigt, prova vänd på + - klipparen ska vara innanför slingan som på bilden

• Ritning av ett fyrkantigt område med en robotgräsklippare och pil som pekar inåt, indikerande att klipparen ska vara innanför slingan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
lediablo
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Har du råkat korsat kabeln när du gjorde ön så kabeln går medsols istället för motsols runt ön så kan den tro att den är innanför klippområdet när den är utanför.
Nej det tror jag inte. + - kommer in rätt och korsas inte - ”handtaget” sitter på ”insidan”. Ska försöka fota kablar. Startar jag den manuellt så följer den tråden tills den bonkar in i laddstationen bakifrån sedan är den vilse och verkar tro den är på insidan men går in i husväggen. Startar den på schema så blir den vilse med samma symptom direkt enligt ovan. Verkar ju som man mixat plus och minus 🤷‍♂️.

• Grön robotgräsklippare av märket Parkside på laddstation vid gräsplätt nära en husvägg.
    Skapa konto
L lediablo skrev:
Nej det tror jag inte. + - kommer in rätt och korsas inte - ”handtaget” sitter på ”insidan”. Ska försöka fota kablar. Startar jag den manuellt så följer den tråden tills den bonkar in i laddstationen bakifrån sedan är den vilse och verkar tro den är på insidan men går in i husväggen. Startar den på schema så blir den vilse med samma symptom direkt enligt ovan. Verkar ju som man mixat plus och minus 🤷‍♂️.

• Instruktioner för att fixa en laddningsstation, med fokus på att placera den inom en avgränsad gräsyta. Steg och varningar listas.
    Skapa konto
Låter konstigt, prova vänd på + - klipparen ska vara innanför slingan som på bilden
Se min bild, är laddstationen helt felmonterad kanske 🙈

L lediablo skrev:
Se min bild, är laddstationen helt felmonterad kanske 🙈
Japp det ser ut som att slingan är felmonterad

Redigerat:
Hur ska det bli rätt

Ska jag vända på den? Provar nog med att växla + - först

• Gilla
Benny Paulsson
  • Laddar…
L lediablo skrev:
Hur ska det bli rät
L lediablo skrev:
Hur ska det bli rätt
Se min bild , Jag tror du har spegelvänt begränsningsslingan, ser inte riktigt hur slinga går på din bild

L lediablo skrev:
Ska jag vända på den? Provar nog med att växla + - först

# Laddstation

Redigerat:

# Laddstation

Jag har lagt omvänt …

• Gilla
Benny Paulsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.