É ÉlPon skrev:
Mycket problem i denna tråden, men de som funkar kanske inte skriver så mycket? Vågar man köpa denna i år? Om fyra dagar ska den säljas på Lidl står det nämligen.

De säljer 30/4-4/5 för 2999kr står det. Hur brukar det funka, kan man förvänta sig att den finns i sin lokala butik 30/4? Brukar de ha ett fåtal så man bör komma samma dag?
Damen stod i kö innan öppning förra året, butiken hade 3st klippare, hon nöp den sista...

Den har fungerat oklanderligt, tänker köpa en till, bara att ställa sig i kö på morgonen...

Tänk att köa in till Lidl 😅

Min la ju av, fick en helt ny medladdstation och allt, då det var sent på säsongen fick den stå ouppackad tills idag. Kopplade in allt och det står bara loop signal lost.

Mätt slingan, den är hel, laddstationen visar konstant grönt sken. Gått slingan med en radio och det är stark störsignal på den hela vägen runt.

Så klipparfel direkt ur låda.

• Ledsen
  • Arg
JohnBergq och 2 till
  • Laddar…
Klipparen var ok, jag satte dit en liten slinga och den kickade igång, hittade en skarv på riktiga slingan som hade tagit in vatten och jordade ut, mätning så fick jag bra ohm värde, radion pep hela slinga runt, bytte skarven och klipparen gick igång. Så falsklarm på den trasiga klipparen.

Grefve Von Lidl är nu ute och arbetar som den ska.

• Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Jag köpte en nu i helgen. Dvs jag har blivit ägare till en Lidl-klippare. Jag har stött på ett problem. Jag har inget bra ställe för laddaren. Problem med dom 2 metrarna framför och ena bakom. Kan man lösa det med kortare avstånd?
Skulle gärna vilja att ni som har eller haft samma utmaning, att ni skickar in lite bilder på hur ni har löst det.

Jag har ca 60cm raksträcka framför och 1m bakom. Det funkar.

• Gilla
BobbyMicev
  • Laddar…
Tack för svaret. Dom framför räcker för mig.
Måste man ha en meter bakom?
Undrar om man kan ställla den mot en vägg? Dra sladden som ett U höger om laddaren. OM det går, hur stort avstånd ska man ha till laddaren?

Vad tror ni? Kan man ställa den så här? Robotgräsklipparens laddstation på plattbelagd yta intill vit tegelvägg och metallräcke, med staplade plattor i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

B BobbyMicev skrev:
Vad tror ni? Kan man ställa den så här? [bild]
Ja det borde fungera så har jag det, kanske lite mer åt vänster. 50-70 cm raksträcka framför och 5-10 cm bakom. Lägg ut sladden provisoriskt först och testa.

• Gilla
BobbyMicev
  • Laddar…
Tack. Ska testa så fort jag hinner. Kommer en uppdatering när jag testat

• Gilla
Benny Paulsson
  • Laddar…
B BobbyMicev skrev:
Jag köpte en nu i helgen. Dvs jag har blivit ägare till en Lidl-klippare. Jag har stött på ett problem. Jag har inget bra ställe för laddaren. Problem med dom 2 metrarna framför och ena bakom. Kan man lösa det med kortare avstånd?
Skulle gärna vilja att ni som har eller haft samma utmaning, att ni skickar in lite bilder på hur ni har löst det.
Har 3m innan, men endast 50cm bakom, funkar...

• Gilla
BobbyMicev
  • Laddar…
Är det någon som hittat ersättningsknivar som passar, kanske vet om något av de kändare märkenas knivar är kompatibla?

Hej, vi har skickat efter 12-pack Gräsklipparknivar till Parkside PMRA 20- Li A1 från phonelife.se pris 119kr. Kom i brevlådan efter ett par dagar.

• Gilla
etxgmg
  • Laddar…
C cergod skrev:
@Ulan99 Intressant modifikation. Har du märkt någon skillnad? Högre ljud eller vibrationer? Någon skillnad i hur den klipper?
Funkar perfekt! Är inne på andra året nu. Klipper tyst och bra.

• Gilla
Al-Hamdani
  • Laddar…
A Agneta Åkerberg skrev:
Hej, vi har skickat efter 12-pack Gräsklipparknivar till Parkside PMRA 20- Li A1 från phonelife.se pris 119kr. Kom i brevlådan efter ett par dag
har också beställt, men skickade tillbaka fel sorts skruvar.

Kan man klippa begränsningstråden, bör ju inte vara något problem men det står inte 🤷‍♂️

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.