Har äntligen hittat var man tar bort enheter som ska styra Geofencing :) Ett tips är att kolla
här om det inte Geofencingen fungerar som det ska:

De tre prickarna uppe till höger i appen, sedan Inställningar/Sekretesscenter/Tillgängliga Geofence-enheter

mvh/ Moribusken
 
  • Gilla
knightjocke och 1 till
  • Laddar…
Är detta allt om ARLO tråden tro?

Funderar på Arlo Ultra 2XL med solpaneler, men blir i norrläge (Nord NordOst). Klarar panelerna av att ladda/hålla kamerorna med såpass mycket ström att de "12månaders" batterierna klarar av driften? (orkar inte dra el på 2 vindar för detta och vingla upp på 5meters stege lockar inte)

Andra frågan: vilken Smarthub ska man ha? MicroSD kort eller hubben med USB uttag. som man koppar SSD disk till? Jag vet ju inte hur mycket de största (512 GB tror jag) MicroSD kortet klarar i minuter per kamera, kanske fungerar utmärkt. Gissar på att inlärningstiden med inspelade buskar som rör sig i vinden mm. stjäl massa lagringsutrymme som man får "jobba" bort. Vaknar man med 347st kameraaktiveringar under natten kollar man ju inte vad som hänt känner jag. Endast lokal lagring har jag tänkt mig.

MicroSD hubben (som verkar vara den som följer med i paket)
https://www.arlo.com/sv_se/accessories/arlo-gen5-entry-hub?c=white&t=one.camera.kit

USB hubben
https://www.arlo.com/sv_se/accessories/arlo-pro-smarthub?c=white&t=one.camera.kit

Bonusfråga: Vad har dessa hubbar för räckvidd? hittar inga siffror

2 kameror är väl starten har jag tänkt

Tack på förhand!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.