T
P Paxman skrev:
Tyvärr...jag har givit upp Arlo och valt ett annat system. En Arlokamera sitter fortfarande uppe (och har fortfarande lika usel bildkvalité), men det beror bara på att jag inte haft möjlighet att ersätta den med den nya kameran. Den andra Arlon är dock ersatt, och den nya kameran (och systemet) är långt mycket bättre.
Hej, vilket system har du valt istället, är sjukt less på Arlo…
 
T TreeView skrev:
Hej, vilket system har du valt istället, är sjukt less på Arlo…
Jag valde Nexsmart. Klart mer nöjd med dem, även om även de har sina brister.
 
Vad är det ni är missnöjda med Arlo? Vi har fem kameror från Arlo och allt fungerar klanderfritt (peppar peppar).
 
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Vad är det ni är missnöjda med Arlo? Vi har fem kameror från Arlo och allt fungerar klanderfritt (peppar peppar).
Jag har beskrivit allt i den här tråden.
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Fråga ang Arlo.
Kan jag ha kameror i två olika hus i samma app?
Har just nu 5 st kameror i huset med en basstation och funderar på ytterligare 5 st i sommarstugan med egen basstation?

Eller finns det ett maxantal man kan ha i en betalplan?

Hur löser ni fast strömförsörjning till utomhuskameror om man inte vill sätta ett eluttag intill kameran?
Jag har fördragna 16 rör ut (med cat6 kabel) till varje kamera pga tänkte egentligen köra POE kameror. Jag skulle ju kunna klippa strömkabeln till kameran, skarva den i röret och sätta adaptern inne där alla rören samlas. Andra förslag?
 
J John Pohlman skrev:
Fråga ang Arlo.
Kan jag ha kameror i två olika hus i samma app?
Har just nu 5 st kameror i huset med en basstation och funderar på ytterligare 5 st i sommarstugan med egen basstation?

Eller finns det ett maxantal man kan ha i en betalplan?

Hur löser ni fast strömförsörjning till utomhuskameror om man inte vill sätta ett eluttag intill kameran?
Jag har fördragna 16 rör ut (med cat6 kabel) till varje kamera pga tänkte egentligen köra POE kameror. Jag skulle ju kunna klippa strömkabeln till kameran, skarva den i röret och sätta adaptern inne där alla rören samlas. Andra förslag?
Kör du prenumeration Secure (99 kronor/månad) eller Secure Plus (149 kronor/månad) finns det ingen begränsning på antal kameror.

Inte svar på din fråga egentligen, men de kameror jag har går på batteri, och jag laddar de när det behövs. Min Floodlight har jag kopplat till Arlos solcell så den sköter sig själv.
 
Börjar oxå ledsna på Arlo då jag nu har fattat vad det är för tråkig "granne" som envisas att byta till samma kanal som jag använder till wifi på 2.4 bandet. Det är ingen granne utan min egna Arlo station som vad jag har googlat mig fram till väljer den kanal som den har starkast signal in på och inte den som är ledig. Har 2 AP så vore ju snyggt om dessa kunde ligga på olika kanaler så de inte överlappar. Men detta har jag inte hittat hur detta går att lösa utan att sätta en dummy AP nära Arlo men det känns knäppt.
Någon här som är bättre än mig på att lösa detta?
 
A atomlab skrev:
Sådär ja... Är man i träsket..
Det är några år sedan du skaffade dessa Arlo kameror. Betalar du månadsavgift för dem och fungerar de bra.
 
C CK’s skrev:
Det är några år sedan du skaffade dessa Arlo kameror. Betalar du månadsavgift för dem och fungerar de bra.
Har haft mina några år, kör utan abonnemang, med lokal lagring.
Räckvidden kunde varit lite bättre men funkar för mitt behov.
Gammalt trähus, basstationen på övervåningen.
 
  • Gilla
CK’s
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Har haft mina några år, kör utan abonnemang, med lokal lagring.
Räckvidden kunde varit lite bättre men funkar för mitt behov.
Gammalt trähus, basstationen på övervåningen.
Tack att du svarade för imorgon kommer verisure ut och tittar och jag bad dem ta med Arlo med solcell osv för att se vad de kan erbjuda och det kan inte bli värre än när vi köpte larm från Säkra Larm och de hade två års garanti på utekameror som kostade 9900.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
C CK’s skrev:
Tack att du svarade för imorgon kommer verisure ut och tittar och jag bad dem ta med Arlo med solcell osv för att se vad de kan erbjuda och det kan inte bli värre än när vi köpte larm från Säkra Larm och de hade två års garanti på utekameror som kostade 9900.
Vet inte vad Verisure tar i månaden för Arlo uppkopplat men tycker dom är dyra rent generellt och bor man inte inne i en större stad är de tveksamt att man får hjälp när/om man behöver. Nu för tiden ringer dom inte ens upp om det larmar utan skickar bara ut ett sms (större delen av dygnet).
Har dom själv sen flera år men har försökt säga upp dom flera gånger, men då får ja månadsavgift nästan gratis för att dom vill ha kvar en som kund. Då är det ju värt de så klart :rofl: Hade tänkt skippa all månadskostnad med deras uppkoppling och använda systemet som de är. Lär bli så framöver.
Har Arlo vid sidan av och litar mer på dom än på Verisure. Deras skylt på huset är väl det bästa kanske, de avskräcker ju alltid någon.
Till mina Arlo pro 2 har jag aldrig haft behov av abonnemang utan lagringen som ingår räcker bra, tycker jag.
Använder Deco mesh 3 st så räcker uppkopplingen bra över hela tomten.
 
  • Gilla
CK’s
  • Laddar…
Tjena ni kanske kan hjälpa mig. Har arlo hemma. Jag och dottern använder geofencing. Funkar klockrent. Men min frus iPhone ändrar platstjänster från alltid till när appen används. Typ efter två dagar. Så då funkar ju inte geofencing. Nått tips.
 
Man brukar efter två till tre dagar få en fråga från sin iPhone som lyder typ: Arlo har använt platstjänster i bakgrunden. Vill du fortsätta tillåta det?
Vi började med Geofencing för drygt två veckor sedan, och både min fru och jag (båda har iPhone) fick denna fråga två gånger under första veckan, sen har vi inte fått den något mer.
Din fru kanske har fått den frågan och råkat klicka nej eller något?
 
Jag har två frågor. Till vår Floodlight har vi solpanelen kopplad så den ska laddas hela tiden. Igår när jag var inne i appen stod det att batteriet var 100 %, och nu när jag går in i appen står det "Ladda batteri. Enhetens batterinivå är för låg. Anslut en kompatibel laddare för att ladda batteriet."
Jag är på jobbet just nu och kan inte felsöka, så det kan vara något så enkelt som att det har kommit in smuts mellan kontakterna, så den inte laddas ordentligt. Men det är ju ändå konstigt att den tappat så mycket batteri på en dag (kameran har inte utlösts många gånger under denna dag).

Nu till andra frågan. Vi har som sagt en Floodlight och så har vi även 2 stycken Pro 3. Alla tre är inställda att "Spela in tills aktiviteten avbryts (upp till 300 sek)". Men t ex när jag eller någon annan i familjen går för att hämta cykeln och vi är i bild/aktivitetszonen hela tiden så spelas det in kanske 3 x 20 sekunders klipp istället för 1 x 60 sekunders klipp, vilket också gör att det blir onödigt mycket notiser. Någon som har en aning om varför det blir så?
 
Hej ja så kan de vara. Men hon säger att de inte har kommit upp men man kanske kan radera appen och installera på nytt. Eller har du nån annan idé
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.