Totte_S
Ok inget generalfel då.
Tur jag har fyra dar ledigt så jag orkar installera om.
 
Totte_S
Ha! Fan så gutt. Ibland har man tur. Räckte att avinstallera och installera om appen. Fixat på en minut 😁
Har haft så jävla mycket strul med andra appar, tjänster, mail inloggningar osv så jag orkade inte med ett varv till. Särskilt inte gå ut i snöstormen och börja plocka ner kameror.
Öl till mig 🍺 ( och er om ni vill…)
 
  • Älska
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Hej

Jag har två Arlo kameror med abonnemang för en av kamerorna. Det är video som spelas in ifall någon bryter sig in och det sparas hos Arlos databaser. Min fråga är, hur noga är Arlo vad gäller system-säkerheten? Kan man hacka sig in hos de och på så sätt komma åt inspelade filmer?
 
Varför skulle någon vilja hacka sig in och titta på just din film? Känns som ett långskott.
 
F
N Noproblem88 skrev:
Hej

Jag har två Arlo kameror med abonnemang för en av kamerorna. Det är video som spelas in ifall någon bryter sig in och det sparas hos Arlos databaser. Min fråga är, hur noga är Arlo vad gäller system-säkerheten? Kan man hacka sig in hos de och på så sätt komma åt inspelade filmer?
Skälvklart kan man det. Men det finns förhoppningsvis lättare grejer att hacka.
 
Hej!

Jag har Arlokameror kopplade till en VMB4540 basstation för att slippa månadskostnad för lokal lagring.

Jag har kört med portvidarebefordran för att komma åt lokalt lagrade filer på distans, men plötsligt slutade det fungera. Hur jag än nollställer, sätter om ny regel i routern och i Arloappen så får jag det inte att fungera. Någon som vet var man bör felsöka?

Själva symptomet är att jag inte kommer åt videos och appen säger att det inte går att komma åt lokalt lagrade filer. Status på port forwarding i arloappen är "ej tillgänglig".

Tacksam för all hjälp jag kan få!
 
Tror man helt enkelt får byta system.

Arlo var jättebra innan de började med abonnemang för att se det via molnlagring. Nu är det mest skit och dyrt som tusan.

Själv ämnar jag skaffa Euefy-cam.
 
S strndlr skrev:
Hej!

Jag har Arlokameror kopplade till en VMB4540 basstation för att slippa månadskostnad för lokal lagring.

Jag har kört med portvidarebefordran för att komma åt lokalt lagrade filer på distans, men plötsligt slutade det fungera. Hur jag än nollställer, sätter om ny regel i routern och i Arloappen så får jag det inte att fungera. Någon som vet var man bör felsöka?

Själva symptomet är att jag inte kommer åt videos och appen säger att det inte går att komma åt lokalt lagrade filer. Status på port forwarding i arloappen är "ej tillgänglig".

Tacksam för all hjälp jag kan få!
Uppdatering: Verkar vara något som Arlo lyckats framkalla vid uppdatering. Fungerar enligt uppgift på Android men inte iOS.
 
lsoderlund lsoderlund skrev:
Tror man helt enkelt får byta system.

Arlo var jättebra innan de började med abonnemang för att se det via molnlagring. Nu är det mest skit och dyrt som tusan.

Själv ämnar jag skaffa Euefy-cam.
När menar du att de började med abonnemang? Jag har haft 10 st. Arlo sedan 2017 och abonnemang hela tiden. Har funkat utmärkt.
 
  • Gilla
Hannuse
  • Laddar…
Hej

Har två Arlo Pro. Geofencing har väl aldrig riktigt fungerat bra, men den senaste tiden har det lagt av helt och hållet. När jag kollar i appinställningarna så visar den att det finns två enheter anslutna, men jag ser bara en om jag klickar vidare (se bif bilder). Misstänker att den "icke synliga enheten" är den som ställer till det. Hur får jag bort den? Har provat att installera om appen utan resultat.

Mvh/ Moribusken
 
  • Appinställningar på skärmen visar två aktiverade mobila enheter med rött markerade texten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmbild av Arlo-appens enhetsinställningar, visar en ansluten mobil enhet: Samsung SM-S921B, med geofencing aktiverat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M Moribusken skrev:
Hej

Har två Arlo Pro. Geofencing har väl aldrig riktigt fungerat bra, men den senaste tiden har det lagt av helt och hållet. När jag kollar i appinställningarna så visar den att det finns två enheter anslutna, men jag ser bara en om jag klickar vidare (se bif bilder). Misstänker att den "icke synliga enheten" är den som ställer till det. Hur får jag bort den? Har provat att installera om appen utan resultat.

Mvh/ Moribusken
I appen, klicka på inställningar, profil, inloggningsinställningar, tvåstegsverifiering
Sedan klickar du på redigera uppe i högra hörnet.

Där bör du kunna redigera bort telefonen, om det är din gamla telefon. Annars måste du ta bort den via den andra användarens konto. Mao. jag kan inte redigera bort fruns gamla telefoner via min app.
 
FredrikR FredrikR skrev:
I appen, klicka på inställningar, profil, inloggningsinställningar, tvåstegsverifiering
Sedan klickar du på redigera uppe i högra hörnet.

Där bör du kunna redigera bort telefonen, om det är din gamla telefon. Annars måste du ta bort den via den andra användarens konto. Mao. jag kan inte redigera bort fruns gamla telefoner via min app.
Finns tyvärr bara min telefon där. Min fru kan ha haft ett konto för länge sen, men hon har bytt telefon åtskilliga gånger efter det och nu har hon ingen koppling vad jag kan hitta till Arlo.
Har ett annat konto till Homey som är kopplat till kamerasystemet. Loggade in där också för att kolla, men finns ingenting att editera. Skulle gärna ta bort det kontot helt, då Arlo ändå inte fungerar ihop med Homey.
 
M Moribusken skrev:
Finns tyvärr bara min telefon där. Min fru kan ha haft ett konto för länge sen, men hon har bytt telefon åtskilliga gånger efter det och nu har hon ingen koppling vad jag kan hitta till Arlo.
Har ett annat konto till Homey som är kopplat till kamerasystemet. Loggade in där också för att kolla, men finns ingenting att editera. Skulle gärna ta bort det kontot helt, då Arlo ändå inte fungerar ihop med Homey.
Hur ser det ut under inställningar, bevilja åtkomst?
Skärmdump av en inställningsmeny med alternativ för enheter, meddelanden, konto och system. Sektionen "Bevilja åtkomst" är markerad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
FredrikR FredrikR skrev:
Hur ser det ut under inställningar, bevilja åtkomst?
Hittade Homeys konto där. Tog bort det, så nu finns inga beviljade åtkomster. Fortfarande står det att det finns 2st aktiverade mobila enheter....🤔
 
Jag skippade Arlo helt till förmån för Eufy. Bara molnlagringen kostar på 1 1/2 år samma vad deras paket med Eufycam 3c och basstation kostar.

Batteritiden är också bättre.

Anledningen till bytet var dels kostnaderna som höjdes, och att jag tyckte att kamerorna fungerade sådär. Ofta fel, grön bild eller tappad täckning. Gick långsamt att starta video och dylikt. Inget av detta upplever jag med Eufy.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.