182 093 läst ·
646 svar
182k läst
646 svar
Tråden för oss med Netgear Arlo
Ha! Fan så gutt. Ibland har man tur. Räckte att avinstallera och installera om appen. Fixat på en minut 😁
Har haft så jävla mycket strul med andra appar, tjänster, mail inloggningar osv så jag orkade inte med ett varv till. Särskilt inte gå ut i snöstormen och börja plocka ner kameror.
Öl till mig 🍺 ( och er om ni vill…)
Har haft så jävla mycket strul med andra appar, tjänster, mail inloggningar osv så jag orkade inte med ett varv till. Särskilt inte gå ut i snöstormen och börja plocka ner kameror.
Öl till mig 🍺 ( och er om ni vill…)
Hej
Jag har två Arlo kameror med abonnemang för en av kamerorna. Det är video som spelas in ifall någon bryter sig in och det sparas hos Arlos databaser. Min fråga är, hur noga är Arlo vad gäller system-säkerheten? Kan man hacka sig in hos de och på så sätt komma åt inspelade filmer?
Jag har två Arlo kameror med abonnemang för en av kamerorna. Det är video som spelas in ifall någon bryter sig in och det sparas hos Arlos databaser. Min fråga är, hur noga är Arlo vad gäller system-säkerheten? Kan man hacka sig in hos de och på så sätt komma åt inspelade filmer?
Varför skulle någon vilja hacka sig in och titta på just din film? Känns som ett långskott.
Skälvklart kan man det. Men det finns förhoppningsvis lättare grejer att hacka.N Noproblem88 skrev:
Hej!
Jag har Arlokameror kopplade till en VMB4540 basstation för att slippa månadskostnad för lokal lagring.
Jag har kört med portvidarebefordran för att komma åt lokalt lagrade filer på distans, men plötsligt slutade det fungera. Hur jag än nollställer, sätter om ny regel i routern och i Arloappen så får jag det inte att fungera. Någon som vet var man bör felsöka?
Själva symptomet är att jag inte kommer åt videos och appen säger att det inte går att komma åt lokalt lagrade filer. Status på port forwarding i arloappen är "ej tillgänglig".
Tacksam för all hjälp jag kan få!
Jag har Arlokameror kopplade till en VMB4540 basstation för att slippa månadskostnad för lokal lagring.
Jag har kört med portvidarebefordran för att komma åt lokalt lagrade filer på distans, men plötsligt slutade det fungera. Hur jag än nollställer, sätter om ny regel i routern och i Arloappen så får jag det inte att fungera. Någon som vet var man bör felsöka?
Själva symptomet är att jag inte kommer åt videos och appen säger att det inte går att komma åt lokalt lagrade filer. Status på port forwarding i arloappen är "ej tillgänglig".
Tacksam för all hjälp jag kan få!
Tror man helt enkelt får byta system.
Arlo var jättebra innan de började med abonnemang för att se det via molnlagring. Nu är det mest skit och dyrt som tusan.
Själv ämnar jag skaffa Euefy-cam.
Arlo var jättebra innan de började med abonnemang för att se det via molnlagring. Nu är det mest skit och dyrt som tusan.
Själv ämnar jag skaffa Euefy-cam.
Uppdatering: Verkar vara något som Arlo lyckats framkalla vid uppdatering. Fungerar enligt uppgift på Android men inte iOS.S strndlr skrev:Hej!
Jag har Arlokameror kopplade till en VMB4540 basstation för att slippa månadskostnad för lokal lagring.
Jag har kört med portvidarebefordran för att komma åt lokalt lagrade filer på distans, men plötsligt slutade det fungera. Hur jag än nollställer, sätter om ny regel i routern och i Arloappen så får jag det inte att fungera. Någon som vet var man bör felsöka?
Själva symptomet är att jag inte kommer åt videos och appen säger att det inte går att komma åt lokalt lagrade filer. Status på port forwarding i arloappen är "ej tillgänglig".
Tacksam för all hjälp jag kan få!
När menar du att de började med abonnemang? Jag har haft 10 st. Arlo sedan 2017 och abonnemang hela tiden. Har funkat utmärkt.lsoderlund skrev:
Medlem
· Södermanland
· 196 inlägg
Hej
Har två Arlo Pro. Geofencing har väl aldrig riktigt fungerat bra, men den senaste tiden har det lagt av helt och hållet. När jag kollar i appinställningarna så visar den att det finns två enheter anslutna, men jag ser bara en om jag klickar vidare (se bif bilder). Misstänker att den "icke synliga enheten" är den som ställer till det. Hur får jag bort den? Har provat att installera om appen utan resultat.
Mvh/ Moribusken
Har två Arlo Pro. Geofencing har väl aldrig riktigt fungerat bra, men den senaste tiden har det lagt av helt och hållet. När jag kollar i appinställningarna så visar den att det finns två enheter anslutna, men jag ser bara en om jag klickar vidare (se bif bilder). Misstänker att den "icke synliga enheten" är den som ställer till det. Hur får jag bort den? Har provat att installera om appen utan resultat.
Mvh/ Moribusken
I appen, klicka på inställningar, profil, inloggningsinställningar, tvåstegsverifieringM Moribusken skrev:Hej
Har två Arlo Pro. Geofencing har väl aldrig riktigt fungerat bra, men den senaste tiden har det lagt av helt och hållet. När jag kollar i appinställningarna så visar den att det finns två enheter anslutna, men jag ser bara en om jag klickar vidare (se bif bilder). Misstänker att den "icke synliga enheten" är den som ställer till det. Hur får jag bort den? Har provat att installera om appen utan resultat.
Mvh/ Moribusken
Sedan klickar du på redigera uppe i högra hörnet.
Där bör du kunna redigera bort telefonen, om det är din gamla telefon. Annars måste du ta bort den via den andra användarens konto. Mao. jag kan inte redigera bort fruns gamla telefoner via min app.
Medlem
· Södermanland
· 196 inlägg
Finns tyvärr bara min telefon där. Min fru kan ha haft ett konto för länge sen, men hon har bytt telefon åtskilliga gånger efter det och nu har hon ingen koppling vad jag kan hitta till Arlo.FredrikR skrev:
I appen, klicka på inställningar, profil, inloggningsinställningar, tvåstegsverifiering
Sedan klickar du på redigera uppe i högra hörnet.
Där bör du kunna redigera bort telefonen, om det är din gamla telefon. Annars måste du ta bort den via den andra användarens konto. Mao. jag kan inte redigera bort fruns gamla telefoner via min app.
Har ett annat konto till Homey som är kopplat till kamerasystemet. Loggade in där också för att kolla, men finns ingenting att editera. Skulle gärna ta bort det kontot helt, då Arlo ändå inte fungerar ihop med Homey.
Hur ser det ut under inställningar, bevilja åtkomst?M Moribusken skrev:Finns tyvärr bara min telefon där. Min fru kan ha haft ett konto för länge sen, men hon har bytt telefon åtskilliga gånger efter det och nu har hon ingen koppling vad jag kan hitta till Arlo.
Har ett annat konto till Homey som är kopplat till kamerasystemet. Loggade in där också för att kolla, men finns ingenting att editera. Skulle gärna ta bort det kontot helt, då Arlo ändå inte fungerar ihop med Homey.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Södermanland
· 196 inlägg
Jag skippade Arlo helt till förmån för Eufy. Bara molnlagringen kostar på 1 1/2 år samma vad deras paket med Eufycam 3c och basstation kostar.
Batteritiden är också bättre.
Anledningen till bytet var dels kostnaderna som höjdes, och att jag tyckte att kamerorna fungerade sådär. Ofta fel, grön bild eller tappad täckning. Gick långsamt att starta video och dylikt. Inget av detta upplever jag med Eufy.
Batteritiden är också bättre.
Anledningen till bytet var dels kostnaderna som höjdes, och att jag tyckte att kamerorna fungerade sådär. Ofta fel, grön bild eller tappad täckning. Gick långsamt att starta video och dylikt. Inget av detta upplever jag med Eufy.

