67 424 läst ·
25 svar
67k läst
25 svar
Trädäck,lasyr eller olja
Jag kör med cuprinol,laserar jag tunnt räcker 5L till 100km,men då laserar jag tunnt.Första gången var 2007 och nu i år blev det en runda till.Denna gången använde jag inte svamp utan drog försiktigt med penslen.Det blev bra,så nu blir det lasyr hädanefter.Det gäller inte att svabba på för mycket för då ser det lite konstigt ut.
Jag hittar ingen lasyr från Cuprinol på Coop ,där dem har det mesta. Vad heter den du använder dig av?thonil skrev:Jag kör med cuprinol,laserar jag tunnt räcker 5L till 100km,men då laserar jag tunnt.Första gången var 2007 och nu i år blev det en runda till.Denna gången använde jag inte svamp utan drog försiktigt med penslen.Det blev bra,så nu blir det lasyr hädanefter.Det gäller inte att svabba på för mycket för då ser det lite konstigt ut.
Medlem
· Västra Götaland
· 970 inlägg
Behandlade den nybyggda utetrappan med Cuprinol Träskydd brun. Gned in tunt med en bomullstrasa, blev motsvarande brun nyans i stället för grön.
Det lutar mot Cuprinols Trädäck lasyr. Undra vilka färger man kan bryta i den, alla kanske? Jag vill ha någon ljusbruns ungerfär samma som man har nu när trät har torkat upp och solen har legat på lite. Inte det äckligt fula gråa som har blivit på vissa ställen. 
Klicka här för att svara