Vad ska man använda sig av om man vill skydda trallen? Vi vill ha den lite ljusbrun eftersom den börjar bli lite blek/gråaktigt. Tarllen är snart 1år gammal.

Hej det går bra att bryta lasyren i vilken färg som helst. Det har jag gjort.
Resultater blev bra.
Lycka till

thonil skrev:
Hej det går bra att bryta lasyren i vilken färg som helst. Det har jag gjort.
Resultater blev bra.
Lycka till
Så det är lasyr man ska köra med? Något speciellt märke? Hur ofta måste man lasera om och kommer lasyren slitas bort mm?

Jag kör med cuprinol,laserar jag tunnt räcker 5L till 100km,men då laserar jag tunnt.Första gången var 2007 och nu i år blev det en runda till.Denna gången använde jag inte svamp utan drog försiktigt med penslen.Det blev bra,så nu blir det lasyr hädanefter.Det gäller inte att svabba på för mycket för då ser det lite konstigt ut.

Någon speciell pensel man ska använda sig av?

Vilken märke på trallrent ska man använda sig av?

thonil skrev:
Jag kör med cuprinol,laserar jag tunnt räcker 5L till 100km,men då laserar jag tunnt.Första gången var 2007 och nu i år blev det en runda till.Denna gången använde jag inte svamp utan drog försiktigt med penslen.Det blev bra,så nu blir det lasyr hädanefter.Det gäller inte att svabba på för mycket för då ser det lite konstigt ut.
Jag hittar ingen lasyr från Cuprinol på Coop ,där dem har det mesta. Vad heter den du använder dig av?

Någon som har testat Butinox terassolja som kan brytas i flera färger?

Min far målade trallen med Butinox "golden". Blev riktigt snyggt. Ska nog måla själv med den eller Caparols trälasyr.

Behandlade den nybyggda utetrappan med Cuprinol Träskydd brun. Gned in tunt med en bomullstrasa, blev motsvarande brun nyans i stället för grön.

Det lutar mot Cuprinols Trädäck lasyr. Undra vilka färger man kan bryta i den, alla kanske? Jag vill ha någon ljusbruns ungerfär samma som man har nu när trät har torkat upp och solen har legat på lite. Inte det äckligt fula gråa som har blivit på vissa ställen. :(

Verkar vara svårt att få tag på Trädäcks lasyren, måste beställas. Det har jag inte tid med :)

Vad tycker ni om Nordsjös produkter? Jag tänkte på Terasse och Möbel Olja V som man kan bryta i oilka färger.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.