jag köpte en fastighet som jag fick tillträde till i juni förra året. Då fanns det ca 10 relativt nyplanterade fruktträd som fått knoppar men sedan liksom avbrutit bladbildningen. De såg levande ut, men inga riktiga blad. Jag väntade tills i år för att se om det skulle bli bättre, men det ser bara ut som att ett av träden får nya knoppar. När jag tänkte gräva upp dem för att slänga dem så noterade jag att de var helt lösa och att jag kunde rycka upp dem. Rotsystemet ser ut som på bilden på alla träden. Är det sork som käkat upp rötterna? Finns det något man kan göra för att få liv i träden igen? Vad kan man göra för att det inte ska hända igen om jag planterar nya fruktträd? Med tanke på att det var 9 av 10 träd som verkade ha dött så känns det som dålig sannolikhet för att få några träd att ta sig
Ympstället?F flonaldo skrev:jag köpte en fastighet som jag fick tillträde till i juni förra året. Då fanns det ca 10 relativt nyplanterade fruktträd som fått knoppar men sedan liksom avbrutit bladbildningen. De såg levande ut, men inga riktiga blad. Jag väntade tills i år för att se om det skulle bli bättre, men det ser bara ut som att ett av träden får nya knoppar. När jag tänkte gräva upp dem för att slänga dem så noterade jag att de var helt lösa och att jag kunde rycka upp dem. Rotsystemet ser ut som på bilden på alla träden. Är det sork som käkat upp rötterna? Finns det något man kan göra för att få liv i träden igen? Vad kan man göra för att det inte ska hända igen om jag planterar nya fruktträd? Med tanke på att det var 9 av 10 träd som verkade ha dött så känns det som dålig sannolikhet för att få några träd att ta sig
Klicka här för att svara