1 076 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
trä mot betonggolvet
Som jag vet så ska man ju såklart försöka undvika trä eller andra organiska material i en källare. Men jag tänker på min egen källare. Alla dörrkarmar i trä som står mot golvet har ju inte blivit skadade. Har troligen stått där många många år. Är det olika?? Finns det källare som är så fuktiga så allt trä mot golvet "ruttnar"???
Tänker mycket på det där när det gäller att slå upp en skiljevägg och rteglar med trä. Är risken väldigt stor att man får en totalt fuktskadad vägg? Nu ska jag använda plåtregel, men vill veta av nyfikenhet.
Tänker mycket på det där när det gäller att slå upp en skiljevägg och rteglar med trä. Är risken väldigt stor att man får en totalt fuktskadad vägg? Nu ska jag använda plåtregel, men vill veta av nyfikenhet.
Reser man en vägg med regelverk i trä mot betongvägg i källare så skall det alltid ha en luftspalt mellan betongväggen och regelverket på 3-5 cm. Asfaltpapp under syllen. Då kommer det att klara sig hur bra som helst. Skall det bara var en skiljevägg så räcker det med asfaltpapp under syllen.
Klicka här för att svara