W
Hej har en liten fråga angående reglar direkt emot betong.

Gjöt igen kring en avloppsbrunn inne i huset, tyvärr så blev det så att reglen (väggen) som ligger i botten blev lite omsluten av betong ifrån plattan och uppåt till ca halva reglen på ett område på ca 0,5 m, blev lite fundersam om fukt å så, genom betongen å upp i regeln, ska man bila upp igen å riskera att rör går sönder eller kan man låta det vara. vet att att betong å trä inte är så bra om man inte har nåt som ligger emellan. allt såg torrt å friskt ut annars så.
:confused:

Det där är en riskkonstruktion. Hade jag varit du, hade jag bilat upp och gjort det rätt. Sedan kan du sova lugnt! :)

W
Risken är ju att jag förstör det nylagde avloppsröret också, kanske går att knacka precis intill regeln och sedan försöka få igenom syllpapp eller nåt, eller finns det nån bättre idé?

W
eller använder man nåt annat än syllpapp?

Syllpapp är ju rejält och allmänt vedertaget. Plastfolie kan du glömma, det håller inte i långa loppet.

W
ok, bekymmrar mig bara för avloppsrörret, om det spricker..
suck.. blev visst lite fort och fel..

Hugg bort för hand med en huggmejsel. Jag håller tummarna! :)

W
var ju det jag tänkte mig å göra, det värsta är väl att jag inte kommer att kunna se om det blir nån spricka i röret, det går ju under regeln som är uthuggen för att röret ska kunna gå under

Vad för slags rör är det?

W
Kom på en bättre idé som är mindre energikrävande och går mycket snabbare, tar nog bort den lilla regeln som ligger och sätter dit en ny med syllpapp runt.. samt skaffar en ny som går från tak å ner.. det är gråa plast rör

Redigerat av moderator:
Är den så lätt att få bort, kör på det. Jag fick för mig att det var en vägg. :rolleyes:
De grå plaströren tål annars en hel del.

W
det är en vägg som jag gipsar om, var ju tvungen att riva den för å kunna lägga dit det nya avloppet

W
Tack för hjälpen:)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.