Norrhyttan skrev:
Är man försiktig kan man åla sig fram. Stå upprätt på fötterna kan du glömma.
Jag har lagt två tak med Byggmax-grejer. Det ena kunde jag lägga utan att vistas på det, det andra fick bulor trots att vi ansträngde oss för att sprida belastningen.
Allt är relativt. 😜

Med mina blygsamma 70 kg har jag inga problem att knalla runt på mina Byggmax plåttak. De har inte bucklats alls. Självklart går jag försiktigt.

Det mest irriterande med byggmax takplåt är att den inte finns i röd färg längre, bara svart.

currenthill skrev:
Allt är relativt. 😜

Med mina blygsamma 70 kg har jag inga problem att knalla runt på mina Byggmax plåttak. De har inte bucklats alls. Självklart går jag försiktigt.
Fast det är inte bara jag som bucklar taket, flickvännen och svågern är lättviktare, men de gjorde fula veck i profilen. Det här taket la vi för fyra år sedan, det kanske är annan kvalitet i dag?

Jag är lite irriterad över att byggmax tog bort den billiga 0,4-plåten ur sortimentet. 0,5 till en virkesfålla var överdrivet bra när jag byggde en sådan.

Tog bort? Det är ju just 0,4 dom har.

Är du säker, i byggmax filter finns tjockleken 0,5 mm att välja på, men inte 0,4 mm. Just under själva trapetsplåten hittar jag ingen info om tjocklek.

Så ser det verkligen inte ut här för mig. Testa fyll i postnr 73060 och kolla igen. Kanske beror på det

Byggmax plåt är 0,5 nu. Köpte i Piteå för 2 veckor sedan och dom hade bara 0,5 mm i sortimentet.

Pratade med ByggMax och frågade hur det låg till. Sortimentet kan variera över landet och ibland kan det finnas utgående artiklar kvar i lager i flera år. I Västerås finns det iaf INTE 0,5 i tp20 profil :)

Om det finns olika kvaliteter hos Byggmax förklarar det kanske varför vissa kan dansa lindyhop på det utan problem, medan andra inte ens kan åla sig fram utan bucklor.
Jag har definitivt den tunnare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.