Hur är kvalitén förrutom att den är jättetunn och man inte kan gå på den? Släpper eller bleks färgen i förtid? Repkänslig?

Har inga krav på att den skall vara gångbar, och skall använda 2,5m bitar så för att hantera den behöver den inte vara så vansinnigt tjock heller. Det viktigaste är att färgen håller sig kvar på plåten och att den inte bleks på ett par säsonger.

4 år sedan jag la sådan plåt på gäststugan, den ser likadan ut fortfarande och då har jag varken tvättat eller bättringsmålat den. Förutom tjockleken är den lika bra som annan plåt. 20 års garanti har jag för mig att det var också...

Bra information

Sitter just nu på uteplatsen och tittar på mitt Byggmax-tak på en annan byggnad.
Lagt för fem år sedan, och syns ingen blekning trots solutsatt läge.
Förutom att man inte kan gå på det (som du redan visste) har jag märkt att det smattrar mer när det regnar på det, än när det regnar på ett "riktigt" TP20-tak.

• Gilla
Comsys
  • Laddar…
Vad är det för fabrikat på plåten, nån som vet det?
Låter som att plåten skulle duga åt mig, även om det smattrar mer eller att man inte kan knalla runt på den.
Har ni använt ByggMax plåtdetaljer och avvattning också?

Är inne på deras plåt till mitt traktorgaragebygge. Går det inte gå alls på den plåten? Min bärläkt kommer ligga påcc60

Aldrig testat i verkligheten men tydligen inte utan bulor i alla fall.

Är man försiktig kan man åla sig fram. Stå upprätt på fötterna kan du glömma.
Jag har lagt två tak med Byggmax-grejer. Det ena kunde jag lägga utan att vistas på det, det andra fick bulor trots att vi ansträngde oss för att sprida belastningen.

Har för några minuter sen fått bra pris från Bevego på Armat tp20 0,5mm. Skiljer ca 200:- mot ByggMax på samma mängd plåt och med tillbehör. Så då kan jag lika gärna handla där, plus att vindskivorna har en extra knäck och är längre :)

Och ja, jag har lagt på momsen :)

Mikael_L
Hehe, jag var precis in på Bevegos hemsida och letade någon prislista, jag tänkte tipsa om att det inte alls är säkert att byggmax har lägst pris ... :)

Glöm bara inte att kolla både frakt och moms och ev andra avgifter (expeditions osv).

Ska man inte ha mycket (av typ vad som helst) så förblir ofta byggmax en rätt bra leverantör, men vid större mängder brukar de flesta kunna slå byggmaxpriserna, nästan oavsett vara.

Mikael_L skrev:
Hehe, jag var precis in på Bevegos hemsida och letade någon prislista, jag tänkte tipsa om att det inte alls är säkert att byggmax har lägst pris ... :)

Glöm bara inte att kolla både frakt och moms och ev andra avgifter (expeditions osv).

Ska man inte ha mycket (av typ vad som helst) så förblir ofta byggmax en rätt bra leverantör, men vid större mängder brukar de flesta kunna slå byggmaxpriserna, nästan oavsett vara.
Så är det. De tak jag lagt med Byggmax-plåt har varit små och det har varit bråttomjobb. Annars har jag använt "riktig" TP20 på betydligt fler tak, till ungefär Byggmax-pris. Då har det dock varit beställningsvara med viss leveranstid.

I mitt fall ligger Bevego 1km från ByggMax. Vi (firman jag jobbar på) är kunder hos dom, men handlade jag privat hos dom så fick jag ännu bättre pris.

Rätta mej om jag har fel men är ganska säker på att Bevego inte säljer till privat kunder troligen får TS göra det för att han jobbar på ett företag som är kund eller känner dom på Bevego.

Redigerat:
Jo det brukar gå bra att handla där och betala med kort

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.