1 382 047 läst ·
4 297 svar
1382k läst
4,3k svar
Totalrenovering av 20-talslägenhet och villa
Renoverare
· Stockholm
· 20 781 inlägg
Ett ryck i stegens riktning borde den fixa. Men den kan nog lossna om den får ett ryck från sidanM Mortsken skrev:
Det kanske är bra att bli handikappad (givetvis bara temporärt då) för då får ens respektive göra de där sakerna som annars ofta lämnas till den som brukar / kan... Klättra på tak, klättra högst upp i äppelträdet och beskära grenarna, backa med släpkärra osv. Nu säger jag inte att det i alla förhållanden är männen som gör detta, eller att det inte finns förhållanden där inte båda gör dessa saker - men jag tror det är vanligt att den ena gör detta och då står den andra tillbaka...
Se bara upp så inte frugan din åxå blir invalido, då får du skicka upp barnen på taket! Du har en modig fru, jag har själv respekt för höjder och känner mig inte 100% bekväm med arbete på tak! Och krya på dig själv så du kan börja jobba igen...
(Säkert är det bra åt andra hållet åxå, dvs säkert finns andra uppgifter som den andra parten gör, så att få ta över sin respektives uppgifter tror jag är jättebra för det är lätt att man missar vad den andre bridrar med när man inte själv vet vad det innebär).
(Säkert är det bra åt andra hållet åxå, dvs säkert finns andra uppgifter som den andra parten gör, så att få ta över sin respektives uppgifter tror jag är jättebra för det är lätt att man missar vad den andre bridrar med när man inte själv vet vad det innebär).
Renoverare
· Stockholm
· 20 781 inlägg
Hon är dessutom extremt höjdrädd 🤣J JohanLun skrev:Det kanske är bra att bli handikappad (givetvis bara temporärt då) för då får ens respektive göra de där sakerna som annars ofta lämnas till den som brukar / kan... Klättra på tak, klättra högst upp i äppelträdet och beskära grenarna, backa med släpkärra osv. Nu säger jag inte att det i alla förhållanden är männen som gör detta, eller att det inte finns förhållanden där inte båda gör dessa saker - men jag tror det är vanligt att den ena gör detta och då står den andra tillbaka...Se bara upp så inte frugan din åxå blir invalido, då får du skicka upp barnen på taket! Du har en modig fru, jag har själv respekt för höjder och känner mig inte 100% bekväm med arbete på tak! Och krya på dig själv så du kan börja jobba igen...
![]()
Om inte vattnet forsade in, så tror jag min fru skulle vänta till jag kunde göra det eller ringa på nån. Samma med släpkärra. Det skulle sitta oerhört långt in att göra dessa saker.
Men, är man höjdrätt på riktigt förstår jag att man inte går upp på taket. Min fru är det. På nivån att hon börjar skaka och svettas om hon går upp i tex eifeltornet eller åker på en serpentinväg med ett stup nedanför. Hon vägrar oftast att göra det. Jag är dock osäker på om det kommer redan på villatakshöjd, men jag tror inte hon vill testa...
När har ditt ben läkt då? Vonn hade ju redan fått på sig tajt klänning och gått på galej.
Men, är man höjdrätt på riktigt förstår jag att man inte går upp på taket. Min fru är det. På nivån att hon börjar skaka och svettas om hon går upp i tex eifeltornet eller åker på en serpentinväg med ett stup nedanför. Hon vägrar oftast att göra det. Jag är dock osäker på om det kommer redan på villatakshöjd, men jag tror inte hon vill testa...
När har ditt ben läkt då? Vonn hade ju redan fått på sig tajt klänning och gått på galej.
Renoverare
· Stockholm
· 20 781 inlägg
Jag går ungefär lika bra som henne, såg hon fick hjälp och hade käpp. Jag är ganska exakt på samma ställe i läkningsprocessen vilket är bra betyg då hon är elitidrottare och skadade sig typ 2-3 veckor före migJ JohanLun skrev:Om inte vattnet forsade in, så tror jag min fru skulle vänta till jag kunde göra det eller ringa på nån. Samma med släpkärra. Det skulle sitta oerhört långt in att göra dessa saker.
edit: Sambon fick köra släp fär några veckor sedan, det var kul se. Fan vad hon svor när hon skulle backa
Renoverare
· Stockholm
· 20 781 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 781 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 781 inlägg
Äntligen fått upp duken, tog tid pga att den var skev, hembiobutiken fick skicka ut nya långsidor
Duken kan inte vara helt i centrum i rummet tyvärr pga begränsningar i lensshift. Man får välja på off centrum eller för högt upp mot taket. Valde off centrum
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Duken kan inte vara helt i centrum i rummet tyvärr pga begränsningar i lensshift. Man får välja på off centrum eller för högt upp mot taket. Valde off centrum
Det är givetvis bäst att dränera om källaren innan man inreder den ( vilket fö verkar lätt korkat på ett hus som inte är avsett att ha bostadsutrymme under mark)AndersMalmgren skrev:
Källare är bra till pannrum, verkstad, tvättstuga och liknande, men inte är det trivsamt att gå under jord för att kika på en film oavsett om golvet har heltäckningsmatta eller inte.
Det är ju jättemysigt. Vi använder vårt "bio" rum jätte mycket.F fribygg skrev:Det är givetvis bäst att dränera om källaren innan man inreder den ( vilket fö verkar lätt korkat på ett hus som inte är avsett att ha bostadsutrymme under mark)
Källare är bra till pannrum, verkstad, tvättstuga och liknande, men inte är det trivsamt att gå under jord för att kika på en film oavsett om golvet har heltäckningsmatta eller inte.
Renoverare
· Stockholm
· 20 781 inlägg
Det är dränerat på 90-talet. Detta rum användes av en tonårsdotter av de förra ägarna.
Dock är det ju flera hundra bqm3 så skulle inte vilja ha det som sovrum. Men vi ska ju fixa ventilstionen. Och spendera några timmar i veckan där för film är ingen fara ens innan ventilation är på plats.
Dock är det ju flera hundra bqm3 så skulle inte vilja ha det som sovrum. Men vi ska ju fixa ventilstionen. Och spendera några timmar i veckan där för film är ingen fara ens innan ventilation är på plats.
Jooooo, det kan det vara.F fribygg skrev:
Jag har "nybyggd" källare med 52 kvm biograf & biljardrum, måtten 5,2 x 10 m.
247 cm i takhöjd & rummet är akustik reglerat (totalt tätt), med 13.5 "ljudsystem".
Var inte direkt kul att fräsa in typ 60 LP i Lecaväggarna för att få dold kabeldragning, men det var faktiskt viljan att ha ett perfekt ljudrum, som gjorde att jag "orkade" bygga ett nytt hus själv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder