ska det målas om ?

M maria01 skrev:
ska det målas om ?
Japp, mattsvart
Edit: men vi ska nog riva ut golvet osv så kanske blir senare.

• Gilla
maria01
  • Laddar…
måla golvet istället

M maria01 skrev:
måla golvet istället
Biorum, tjock heltäckningsmatta såklart.

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
Jag har personligt hat mot heltäckningsmattor efter spenderat somrarna på språkresor i england och Malta där de har dem på toaletten 🤮

Men det är ju bäst i biorum så får se. 🤣

• Haha
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag har personligt hat mot heltäckningsmattor efter spenderat somrarna på språkresor i england och Malta där de har dem på toaletten 🤮

Men det är ju bäst i biorum så får se. 🤣
Ja, det är fan inte nice på toaletten 🤮

• Gilla
  • Haha
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
M Mortsken skrev:
Ja, det är fan inte nice på toaletten 🤮
Hur funkar det i källare på betong/klinker, nu verkar dräneringen fungera i vår källare peppar, peppar, 40 procent fuktighet just nu där nere och har varit torrt och fint hela vintern. Men man vill ju inte att mattan håller fukten

Finns mattor som släpper igenom fukten.

• Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
Vi har en sån matta på vår inglasade balkong men den drar åt sig en ”lukt” som känns lite svagt så vi får ha öppet i våra fönster på balkongen för att det inte ska lukta i ex.vis sovrummet när vi öppnar sovrumsfönstret som är mot vår inglasade balkong. Vi har också bytt ut mattan då vi trodde att det skulle hjälpa men det gjorde det alltså inte. Men det kanske kan fungera i en torrare källare. Det blir ju betydligt fuktigare på en inglasad balkong under vinterhalvåret. Och man kan ju alltid prova då mattorna inte är speciellt dyra. Vi köpte vår matta på Bauhaus.
/B

Bono_R Bono_R skrev:
Vi har en sån matta på vår inglasade balkong men den drar åt sig en ”lukt” som känns lite svagt så vi får ha öppet i våra fönster på balkongen för att det inte ska lukta i ex.vis sovrummet när vi öppnar sovrumsfönstret som är mot vår inglasade balkong. Vi har också bytt ut mattan då vi trodde att det skulle hjälpa men det gjorde det alltså inte. Men det kanske kan fungera i en torrare källare. Det blir ju betydligt fuktigare på en inglasad balkong under vinterhalvåret. Och man kan ju alltid prova då mattorna inte är speciellt dyra. Vi köpte vår matta på Bauhaus.
/B
Precis, och sedan har vi kvalster som samlas hur mycket du än dammsuger. Nej heltäckningsmattor är inte en favorit hos mig. Jag har köpt akustiska plattor som ska upp på väggen.

Får se hur jag gör med golvet

• Gilla
maria01
  • Laddar…
J
Om du inte bjuder in nån som kissar bakom en blomkruka på biopremiären, och katten är rumsren lär väl matta funka. Speciellt om du bara tar dubbelhäftande tejp på så få ställen som möjligt så är det bara att byta ut. Klistra matta är nog väldigt dumt.

Jag håller med om matta inte känns så fräscht i längden. Men varmt, ljuddämpande och passande för det rummet?

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
S
De flesta mattorna nuförtiden har oplastade baksidoroch klarar ett källargolv. I alla fall de lite dyrare man köper i typ färgaffären/ mattaffären.

M Mortsken skrev:
Biorum, tjock heltäckningsmatta såklart.
biligare att måla svart

M maria01 skrev:
biligare att måla svart
Visst, men inte lika bra.

En annan ide jag har är mörkt trägolv, typ

1777897427832.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.