1 379 862 läst ·
4 291 svar
1380k läst
4,3k svar
Totalrenovering av 20-talslägenhet och villa
Renoverare
· Stockholm
· 20 325 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 325 inlägg
Jag har personligt hat mot heltäckningsmattor efter spenderat somrarna på språkresor i england och Malta där de har dem på toaletten 🤮
Men det är ju bäst i biorum så får se. 🤣
Men det är ju bäst i biorum så får se. 🤣
Renoverare
· Stockholm
· 20 325 inlägg
Vi har en sån matta på vår inglasade balkong men den drar åt sig en ”lukt” som känns lite svagt så vi får ha öppet i våra fönster på balkongen för att det inte ska lukta i ex.vis sovrummet när vi öppnar sovrumsfönstret som är mot vår inglasade balkong. Vi har också bytt ut mattan då vi trodde att det skulle hjälpa men det gjorde det alltså inte. Men det kanske kan fungera i en torrare källare. Det blir ju betydligt fuktigare på en inglasad balkong under vinterhalvåret. Och man kan ju alltid prova då mattorna inte är speciellt dyra. Vi köpte vår matta på Bauhaus.
/B
/B
Renoverare
· Stockholm
· 20 325 inlägg
Precis, och sedan har vi kvalster som samlas hur mycket du än dammsuger. Nej heltäckningsmattor är inte en favorit hos mig. Jag har köpt akustiska plattor som ska upp på väggen.Bono_R skrev:
Vi har en sån matta på vår inglasade balkong men den drar åt sig en ”lukt” som känns lite svagt så vi får ha öppet i våra fönster på balkongen för att det inte ska lukta i ex.vis sovrummet när vi öppnar sovrumsfönstret som är mot vår inglasade balkong. Vi har också bytt ut mattan då vi trodde att det skulle hjälpa men det gjorde det alltså inte. Men det kanske kan fungera i en torrare källare. Det blir ju betydligt fuktigare på en inglasad balkong under vinterhalvåret. Och man kan ju alltid prova då mattorna inte är speciellt dyra. Vi köpte vår matta på Bauhaus.
/B
Får se hur jag gör med golvet
Om du inte bjuder in nån som kissar bakom en blomkruka på biopremiären, och katten är rumsren lär väl matta funka. Speciellt om du bara tar dubbelhäftande tejp på så få ställen som möjligt så är det bara att byta ut. Klistra matta är nog väldigt dumt.
Jag håller med om matta inte känns så fräscht i längden. Men varmt, ljuddämpande och passande för det rummet?
Jag håller med om matta inte känns så fräscht i längden. Men varmt, ljuddämpande och passande för det rummet?
Renoverare
· Stockholm
· 20 325 inlägg