1 386 512 läst ·
4 308 svar
1387k läst
4,3k svar
Totalrenovering av 20-talslägenhet och villa
Du känner ingen skillnad på smak gasol vs kol. Det gör inte proffsen heller. Är man intresserad av att grilla och vill nyttja möjligheten att laga mat ute, då har man såklart en grill av varje. Dessutom så kan du inte börja ta ton om utematlagning innan du kompletterat med en muurikka. Jag har 100% rätt här, löp och köp.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 21 118 inlägg
Med gas måste man ju lägga i massor med rökelsegrejer för att kompensera det får du automatiskt med kol.Robert63 skrev:
Du känner ingen skillnad på smak gasol vs kol. Det gör inte proffsen heller. Är man intresserad av att grilla och vill nyttja möjligheten att laga mat ute, då har man såklart en grill av varje. Dessutom så kan du inte börja ta ton om utematlagning innan du kompletterat med en muurikka. Jag har 100% rätt här, löp och köp.
Du känner ingen skillnad på smak gasol vs kol. Det gör inte proffsen heller. Det är två värmekällor. De två varianterna har olika fördelar, gasolen att den är snabb och smidig, kolen mest att den är mysig. Det som händer när du grillar kol är att du mättar snoken med dofter. Kol har du, så smyg igång med en Weber gasol, så kommer du i slutet av sommaren komma på att du till 90% kört på den. Då är steget till Muurikkan inte så långt, och då brukar även röken trilla in.AndersMalmgren skrev:
Fast kolgrill har fler fördelar än att den är mysig. Du kan få upp högre temperatur, du kan använda den som rök hyfsat smidigt etc.Robert63 skrev:
Du känner ingen skillnad på smak gasol vs kol. Det gör inte proffsen heller. Det är två värmekällor. De två varianterna har olika fördelar, gasolen att den är snabb och smidig, kolen mest att den är mysig. Det som händer när du grillar kol är att du mättar snoken med dofter. Kol har du, så smyg igång med en Weber gasol, så kommer du i slutet av sommaren komma på att du till 90% kört på den. Då är steget till Muurikkan inte så långt, och då brukar även röken trilla in.
Jag har i jobbet använt mig utav både gas och kol många timmar. Men självklart, några korvar eller skivor kött på sommaren märker man säkert ingen skillnad.
Sen att gasol är bra mycket smidigare är en annan sak.
Renoverare
· Stockholm
· 21 118 inlägg
En annan reflektion, varför gör man hjulen på saker som grillar och rullbara parasollfötter i stenhård plast?
Får de provision av trall-tillverkarna?
Får de provision av trall-tillverkarna?
Renoverare
· Stockholm
· 21 118 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 21 118 inlägg
Hur stort problem är det med EU-ligor som stjäler utemöbler och utrustning nu för tiden? Måste man låsa fast grill och möbler?
Renoverare
· Stockholm
· 21 118 inlägg
Inget nytt, för ~15år sedan hittade en sin stulna ATV i en polsk youtubefilm och efter lite jobb hämtades hjulinen i till polisen där nere, men den vart stulen igen på polisstationen och försvann 🤯FredrikR skrev: