C cpalm skrev:
Ja fy f-n, kände direkt igen mig med Anders köksfläkt, han får åtminstone gnida på sin egen skit 😬
"Den tycker jag var bra sagt"

• Haha
cpalm
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fixar absolut sista grejen som aldrig blev klar. Milstolpe :)

[bild]
Ska inte rören sitta ihop där? Det gör mina

• Haha
sinuslinus och 1 till
  • Laddar…
G grovspacklarn skrev:
Ska inte rören sitta ihop där? Det gör mina
Lugn, inte färdig :) ska låna pappsens lödgrejer

Redigerat:
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
ska låna pappsens lödgrejer
Och vi vill inte se rubriken "Storbrand i Vasastan". 😉😱

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
J
Löda var avancerat. Jag har aldrig försökt mig på det. Körde press kopplingar och hyrde en press. Dock är det oringar i dem som väl inte håller till nästa sekel.

J JohanLun skrev:
Löda var avancerat. Jag har aldrig försökt mig på det. Körde press kopplingar och hyrde en press. Dock är det oringar i dem som väl inte håller till nästa sekel.
Jag löder så fort jag kommer åt. Enkelt, billigt och blir alltid tätt på första försöket. Måste ha ett rent och torrt rör bara.

• Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
En till milstolpe lås på toaletten. Fixade det för jag ger mig fan på de nya ägarna kommer sätta dit en jävla hasp annars. 😂

Dörr med blankt metallhandtag och lås med nyckel isatt, installerat för att ersätta en eventuell hasp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
nino och 3 till
  • Laddar…
Its a wrap

Kopparrör som ansluter till element bredvid en blå gardin.
Skapa konto

• Gilla
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
Bye, bye, imorn är inte denna vår längre.

Fyfan vad golvet blivit slitet runt grabbarnas matplats

Tomt rum med träplankgolv som visar slitage nära ett fönster med värmeelement; kablar syns på golvet.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
16386 och 7 till
  • Laddar…
Sovit några nätter i huset nu.
Kan ju inte klaga på utsikten från sovrummet iallafall. :)

Utsikt från sovrummet över en frusen sjö med omgivande gräsmattor och träd, under en klarblå himmel.
Skapa konto

Var svinkallt på hela övervåningen. Visar sig det här med att fylla på värmesystemet är inget förra ägaren sysslat med 😂

Mätare på ett värmesystem som visar tryck i bar, med en röd ratt och anslutna ventiler.
Skapa konto

Rätt nice att ha direktaccess till systemet dock, i lgh fick man be om nyckeln om man skulle toppa på systemet efter en luftning.

• Gilla
Dortmunder DAB och 8 till
  • Laddar…

[bild]

Var svinkallt på hela övervåningen. Visar sig det här med att fylla på värmesystemet är inget förra ägaren sysslat med 😂

[bild]

Rätt nice att ha direktaccess till systemet dock, i lgh fick man be om nyckeln om man skulle toppa på systemet efter en luftning.
Brukar vara en anledning till att det inte är något som helst tryck i systemet.
Vattnet dunstar inte och försvinner av sig själv.
Har du tryck i luftblåsan i kärlet? Öppna däckventilen i botten tryck och se att det pyser ut luft.

GoC GoC skrev:
Brukar vara en anledning till att det inte är något som helst tryck i systemet.
Vattnet dunstar inte och försvinner av sig själv.
Har du tryck i luftblåsan i kärlet? Öppna däckventilen i botten tryck och se att det pyser ut luft.
Var bara att fylla på, fick fylla flera gånger pga luftning.

Manometer visar 1 bar tryck, bredvid metallkoppling, del av ett värmesystem som kräver luftning och återfyllnad.
Skapa konto

Var bara att fylla på, fick fylla flera gånger pga luftning.

[bild]
Jo så klart. Men har du luft i blåsan i expansionskärlet?
Annars kommer snart trycket att gå ned då vattnet trycks ut via säkerhetsventilen då trycket ökar när vattnet värms och ingen möjlighet till expansion finns.
När ingen värme krävs så svalnar det och trycket sjunker.
Relativt snabbt så har du tömt ut nån liter vatten ur systemet och det blir ”trycklöst” i värmesystemet.
Så kolla så expansionskärlet funkar som det skall.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
J

[bild]
Nice! Hoppas du kommer gilla villalivet och inte sakna citykvällarna för mycket...

[bild]

Förhoppningsvis ska man väl i en villa inte behöva göra detta mer än max nån gång om året. Om inget är fel.
I större hus är det nog vanligare med en läcka nånstans. Eller som den där byggnaden där nån kopplat in kaffeautomaten på radiatorkretsen. Gevalia brunrost!

Hur ser batteritiden ut för katt-trackern? Har du vågat släppa ut honom? Trivs även han i området?

Har inte fixat sim-kort till min än...

J JohanLun skrev:
Nice! Hoppas du kommer gilla villalivet och inte sakna citykvällarna för mycket...

Förhoppningsvis ska man väl i en villa inte behöva göra detta mer än max nån gång om året. Om inget är fel.
I större hus är det nog vanligare med en läcka nånstans. Eller som den där byggnaden där nån kopplat in kaffeautomaten på radiatorkretsen. Gevalia brunrost!

Hur ser batteritiden ut för katt-trackern? Har du vågat släppa ut honom? Trivs även han i området?

Har inte fixat sim-kort till min än...
Jag äter fortfarande ute 3 till 5 dagar i veckan ej inklusive lunch :) i city då.

Jag laddade den i fredags och använt varje dag förutom idag då vi båda är på kontoret. Den ligger på 65 procent senaste jag kollade så helt okej

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.