1 379 899 läst ·
4 291 svar
1380k läst
4,3k svar
Totalrenovering av 20-talslägenhet och villa
Renoverare
· Stockholm
· 20 335 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 335 inlägg
Jag löder så fort jag kommer åt. Enkelt, billigt och blir alltid tätt på första försöket. Måste ha ett rent och torrt rör bara.J JohanLun skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 335 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 335 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 335 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 335 inlägg
Sovit några nätter i huset nu.
Kan ju inte klaga på utsikten från sovrummet iallafall.
Var svinkallt på hela övervåningen. Visar sig det här med att fylla på värmesystemet är inget förra ägaren sysslat med 😂
Rätt nice att ha direktaccess till systemet dock, i lgh fick man be om nyckeln om man skulle toppa på systemet efter en luftning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Var svinkallt på hela övervåningen. Visar sig det här med att fylla på värmesystemet är inget förra ägaren sysslat med 😂
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rätt nice att ha direktaccess till systemet dock, i lgh fick man be om nyckeln om man skulle toppa på systemet efter en luftning.
Brukar vara en anledning till att det inte är något som helst tryck i systemet.AndersMalmgren skrev:
Sovit några nätter i huset nu.
[bild]
[bild]
Vattnet dunstar inte och försvinner av sig själv.
Har du tryck i luftblåsan i kärlet? Öppna däckventilen i botten tryck och se att det pyser ut luft.
Jo så klart. Men har du luft i blåsan i expansionskärlet?AndersMalmgren skrev:
Annars kommer snart trycket att gå ned då vattnet trycks ut via säkerhetsventilen då trycket ökar när vattnet värms och ingen möjlighet till expansion finns.
När ingen värme krävs så svalnar det och trycket sjunker.
Relativt snabbt så har du tömt ut nån liter vatten ur systemet och det blir ”trycklöst” i värmesystemet.
Så kolla så expansionskärlet funkar som det skall.
Nice! Hoppas du kommer gilla villalivet och inte sakna citykvällarna för mycket...AndersMalmgren skrev:
Förhoppningsvis ska man väl i en villa inte behöva göra detta mer än max nån gång om året. Om inget är fel.AndersMalmgren skrev:
I större hus är det nog vanligare med en läcka nånstans. Eller som den där byggnaden där nån kopplat in kaffeautomaten på radiatorkretsen. Gevalia brunrost!
Hur ser batteritiden ut för katt-trackern? Har du vågat släppa ut honom? Trivs även han i området?
Har inte fixat sim-kort till min än...
Renoverare
· Stockholm
· 20 335 inlägg
Jag äter fortfarande ute 3 till 5 dagar i veckan ej inklusive lunchJ JohanLun skrev:Nice! Hoppas du kommer gilla villalivet och inte sakna citykvällarna för mycket...
Förhoppningsvis ska man väl i en villa inte behöva göra detta mer än max nån gång om året. Om inget är fel.
I större hus är det nog vanligare med en läcka nånstans. Eller som den där byggnaden där nån kopplat in kaffeautomaten på radiatorkretsen. Gevalia brunrost!
Hur ser batteritiden ut för katt-trackern? Har du vågat släppa ut honom? Trivs även han i området?
Har inte fixat sim-kort till min än...
Jag laddade den i fredags och använt varje dag förutom idag då vi båda är på kontoret. Den ligger på 65 procent senaste jag kollade så helt okej