Ramnemark Ramnemark skrev:
Kanske dags för ett hus nu då ;). Färdigt 2025 ;)
Vi köpte iallafall 2025!

Edit: tittar igenom tråden för att kolla på allt som gjorts 😂

• Gilla
  • Älska
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag köpte lite dyrare kinaleds ska bli kul och se hur de är.

edit: När jag köpte så specade de RA värde men sedan dess har detta tagits bort så lite skeptiskt är man
Kan rapportera dessa fungerar som nya. Inte heller etta enda chip har slutat lysa

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag funderar lite på detta med grundförbättring. Hela vår lägenhet är grundförbättring då vi ändrat hela planlösningen. Mao borde ju allt vara avdragsgillt. Tex målarfärg. Man måste ju måla väggarna när man totalrenoverat en lgh. Mao inte ett underhåll.
Ändra planlösningen är definitivt avdragsgillt och då blir automatiskt färg och annat som behövs efter det avdragsgillt.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Har det inte gått 5år sedan du renoverade?

A atomlab skrev:
Har det inte gått 5år sedan du renoverade?
Gäller inte grundförbättring

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Ändra planlösningen är definitivt avdragsgillt och då blir automatiskt färg och annat som behövs efter det avdragsgillt.
Så jag tolkar det också

J
Då kommer ju frågan, kräver då avdrag sökt bygglov för rumsförändring?

J JohanLun skrev:
Planlösningsändringar kräver inte alltid bygglov. I lägenhet existerar inte ens bygglov. Då heter det typ anmälsplikt eller liknande. Vi gjorde det när vi flyttade avloppet.

Edit: bygganmälan hette det

Redigerat:
J JohanLun skrev:
Nej, det krävs absolut inte bygglov för att få göra avdrag för förbättring. Finns många exempel på det, tex standardhöjning av kök och badrum, byte till treglasfönster mm. Däremot krävs kvitton så att du kan verifiera.

Anna_H Anna_H skrev:
Nej, det krävs absolut inte bygglov för att få göra avdrag för förbättring. Finns många exempel på det, tex standardhöjning av kök och badrum, byte till treglasfönster mm. Däremot krävs kvitton så att du kan verifiera.
Man kan även komma undan med bilder om man inte längre har kvitton. Jag har några sådana utlägg där kvitto saknas. Tex kakel och tätskikt i badrummet

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Att montera ner köksfläkt till minsta beståndsdel är bland det äckligaste jag gjort. Men nu är det gjort. Det enda jag inte fick loss var fläktbladen från motorn, vilket var synd för de hade behövt en omgång i diskmaskin.

Smutsfläckar och rester på kökskakelvägg efter nedmontering av köksfläkt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Köksfläktens undre del med rost och smuts efter demontering, synlig metalldel och skruvhål.
Skapa konto

Isärtaget köksfläktsaggregat med synliga ledningar och komponenter, på ett vitt bord.
Skapa konto

En demonterad köksfläkt med synliga kablar och sladdar, placerad på ett bord inomhus.
Skapa konto

Interiör av köksfläkt med blottade elektriska kablar och komponenter under demontering.
Skapa konto

Köksfläktsdelar med synliga fläktblad och motor, liggande på golvet för rengöring eller demontering.
Skapa konto

Delar av en isärplockad köksfläkt, med synliga metallkomponenter och fläktblad fortfarande monterade på motorn.
Skapa konto

• Gilla
maria01 och 4 till
  • Laddar…
J
Du tar flyttstädningen på allvar. Jag tror kommande lägenhetsinnehavare får en ovanligt välbyggd och välstädad lägenhet! :) Hoppas de uppskattar detaljerna!

J JohanLun skrev:
Du tar flyttstädningen på allvar. Jag tror kommande lägenhetsinnehavare får en ovanligt välbyggd och välstädad lägenhet! :) Hoppas de uppskattar detaljerna!
Orkar inte med de hör av sig och undrar varför det rinner matfett längs väggen 😂

J JohanLun skrev:
Hoppas de uppskattar detaljerna!
Eller så hittar de den här tråden och gnäller över att fläktbladen inte är perfekta. 😱

• Haha
  • Älska
  • Gilla
[SH] och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.