1 328 572 läst ·
4 054 svar
1329k läst
4,1k svar
Totalrenovering av 20-talslägenhet och villa
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Dålig karma hörnet Tulegatan-Surbrunnsgatan. Det var där de också sprängde det gamla 90-talspannkaksfiket för några år sedan:Tokslut skrev:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...om-ager-sprangda-cafeet-domda-for-grova-brott
Ändra planlösningen är definitivt avdragsgillt och då blir automatiskt färg och annat som behövs efter det avdragsgillt.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Planlösningsändringar kräver inte alltid bygglov. I lägenhet existerar inte ens bygglov. Då heter det typ anmälsplikt eller liknande. Vi gjorde det när vi flyttade avloppet.J JohanLun skrev:
Edit: bygganmälan hette det
Redigerat:
Nej, det krävs absolut inte bygglov för att få göra avdrag för förbättring. Finns många exempel på det, tex standardhöjning av kök och badrum, byte till treglasfönster mm. Däremot krävs kvitton så att du kan verifiera.J JohanLun skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Man kan även komma undan med bilder om man inte längre har kvitton. Jag har några sådana utlägg där kvitto saknas. Tex kakel och tätskikt i badrummetAnna_H skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Att montera ner köksfläkt till minsta beståndsdel är bland det äckligaste jag gjort. Men nu är det gjort. Det enda jag inte fick loss var fläktbladen från motorn, vilket var synd för de hade behövt en omgång i diskmaskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto