Men kan du inte ha anhållet på hela tiden bara? Hmm, verkar som jag missförstår något. Har du bättre bild?

Sk drift är framförallt ett problem på mindre sågar m tunnare blad enligt min erfarenhet.

Det finns inget laxstjärtsspår i lilla bordet så om man har anslaget på plats hela tiden är det i vägen vid kanten på stora bordet.

Det är ju positivt att kunna ha anhållet på den sidan om du lutar bordet, så får du stöd på rätt sida. Märkte jag ikväll då jag tänkte luta bordet, enklare att handhyvla det kom jag fram till.

Hej, jag har en gammal bandsåg Beronius från Eskilstuna. Har svårigheter med att ställa in sågen så att sågbladet går
någorlunda i mitten på hjulen, vill gärna gå i "innerkant" mot sågstativet. Är det någon som har någon ide om åtgärd?
Mvh Åke

Å Åke Eriksson3 skrev:
Hej, jag har en gammal bandsåg Beronius från Eskilstuna. Har svårigheter med att ställa in sågen så att sågbladet går
någorlunda i mitten på hjulen, vill gärna gå i "innerkant" mot sågstativet. Är det någon som har någon ide om åtgärd?
Mvh Åke
Åt vilket håll har du tiltat övre hjulet?

Jag har tiltat övre hjulet mot ställningen alltså inte ut mot hjulets skydd. Åke

Å Åke Eriksson3 skrev:
Jag har tiltat övre hjulet mot ställningen alltså inte ut mot hjulets skydd. Åke
Och tillräcklig bladspänning?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.