34 830 läst ·
45 svar
35k läst
45 svar
Totalentreprenör rev badrummet och slutade att svara
Jag har aldrig varit med om att fakturor kommer direkt till mig som kund … verkar ju mycket tveksamt. Leverensaddress är såklart något annat.S Simonstahl skrev:
Jag menade att jag som kund köper ut materialet , fakturan utställd direkt på mig. Alltså gör hantverkaren ingenting mer än monterar upp materialet jag inhandlat. Kanske var otydligt.
elpaco skrev:
Är det inte ett konstigt upplägg? Varför köper inte hantverkarna det med sina rabatter och sedan fakturerar dig materialet med timmarna när allt är klart? Det låter som ett upplägg för att de har svårt att ligga ute med materialkostnader??S Simonstahl skrev:
För att jag inte tillåter det , aldrig stött på en hantverkare som har samma pris som jag haft vid de tillfällena. Jag har jobbat många år inom grossist branschen , och med det kommer många kontakter. Det jag ville ha sagt är att seriösa hantverkare låter sina kunder köpa material.
elpaco skrev:
Ahh ok jag förstår. Du VILL stå för inköpen. Ok.S Simonstahl skrev:
Vill bara meddela att om man inte vill outa bolaget måste man dölja mera text från kontraktet. Deras ”om oss” står med i texten. Lätt att googla
För att förtydliga har jag köpt material såsom kakel, kommod, blandare mm. Företaget skulle stå för de dolda material som tätskikt, fix golvvärme mm.
Ska också passa på att uppdatera lite kring hur det har utvecklat sig. Jag har hävt det ”avtal” med entreprenören och har ett nytt företag som kör igång under nästa vecka. Lutar just nu åt att inte gå vidare och försöka få tillbaka de 30.000kr främst eftersom det riskera att bli än dyrare med jurist och inte lyckas få ut pengarna. Även all energi som kommer gå åt till det. Som många skrivit får jag se det som en dyr läxa.
Det tråkiga i det hela förutom förlorade pengar och utdragen renovering är att företag kommer undan med detta. Jag är förmodligen inte den enda kunden till just detta företag som sitter illa till.
tack för alla inspel som kommit.
Det tråkiga i det hela förutom förlorade pengar och utdragen renovering är att företag kommer undan med detta. Jag är förmodligen inte den enda kunden till just detta företag som sitter illa till.
tack för alla inspel som kommit.
Finns lite varningar när man kollar upp bolaget (det ena som dyker upp på ägarens namn).
Deras facebook sida har inte uppdaterats på över 1 år, samt inga gilla markeringar eller kommentarer.
Hemsidan fungerar inte.
E-postadressen ser inte direkt seriös ut.
Relativt nystartat företag (2019).
Om det är det andra bolaget så är det startat 2020 och jag hittar inga direkta kontaktuppgifter för det företaget.
Deras facebook sida har inte uppdaterats på över 1 år, samt inga gilla markeringar eller kommentarer.
Hemsidan fungerar inte.
Om det är det andra bolaget så är det startat 2020 och jag hittar inga direkta kontaktuppgifter för det företaget.
Lägg ut firmanamnet då så att inga andra drabbas av dessa bedragare! För jävligt ju, sådana borde få hembesök av HH!M Mekplatsen skrev:Finns lite varningar när man kollar upp bolaget (det ena som dyker upp på ägarens namn).
Hemsidan fungerar inte.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 988 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 988 inlägg
Bara denna raden skriker ju VARNING - VARNING - VARNING... 

"Kan vi få ett snabbt svar kan vi starta redan på måndag"
Att dessutom förskottsfakturera vid ett så pass litet projekt tyder ju också bara på att de har dålig ekonomi och inte är kreditvärdiga någonstans.
På de 17år som gått sedan jag startade företag i branschen har jag aldrig förskottsfakturerat en krona för sådana här saker utan då har det möjligtvis varit om vi närmar oss 100k i levererat material till ett större projekt där t.o.m min kredittid hinner löpa ut innan arbetet är helt färdigställt och kan slutfaktureras kunden.
Har de avetablerat sig och de inte har kvar några nycklar eller på annat sätt tillgång till er bostad så är det nog tyvärr bara och se det som läropengar men det blir oftast inte så lätt heller att hitta någon som tar över och fortsätter ett projekt som någon annan startat, så ni ska nog vara glada om ni hittat en som kan göra detta och som känns seriös.
Lider med er och man blir så trött på dessa skojare som poppar upp som svampar i branschen.
Hoppas det löser sig till det bästa.
"Kan vi få ett snabbt svar kan vi starta redan på måndag"
Att dessutom förskottsfakturera vid ett så pass litet projekt tyder ju också bara på att de har dålig ekonomi och inte är kreditvärdiga någonstans.
På de 17år som gått sedan jag startade företag i branschen har jag aldrig förskottsfakturerat en krona för sådana här saker utan då har det möjligtvis varit om vi närmar oss 100k i levererat material till ett större projekt där t.o.m min kredittid hinner löpa ut innan arbetet är helt färdigställt och kan slutfaktureras kunden.
Har de avetablerat sig och de inte har kvar några nycklar eller på annat sätt tillgång till er bostad så är det nog tyvärr bara och se det som läropengar men det blir oftast inte så lätt heller att hitta någon som tar över och fortsätter ett projekt som någon annan startat, så ni ska nog vara glada om ni hittat en som kan göra detta och som känns seriös.
Lider med er och man blir så trött på dessa skojare som poppar upp som svampar i branschen.
Hoppas det löser sig till det bästa.
Det är många som hävdar att juristhjälp riskerar att bli dyrt. Har ni inte hemförsäkring? Rättskydd är en standarddel. Ring försäkringsbolaget och be om juristhjälp, alternativt be er jurist att ansöka om rättskyddet åt er.