Johan Gunverth skrev:
OT. Där ser man! Jag har alltid sett Nishiki som en helsvensk produkt med ett japansktklingande namn. De konstrueras och tillverkas i Aröd på Hisingen. Att det var ett gammat japansk märke tidigare hade jag missat. :D
Hisingen är väl norr om Gbg :) - cyklarna är mkt prisvärda tror jag (liksom
Columbus) - om än mindre "sexiga" än dyrare - men jag trodde det var sam-
ma som Columbus - en slags Frencise - har jag fel där alltså? - Linus-hjulen
lär komme från namnet på guubbens son ... - det är väl fö just det jag säger
- de är helsvenska (liksom Columbus) - eftersom svenskar har rätten till nam-
net - att sedan tro att mer än hopsättning mm (om ens det) sker i Sverige är
nog optimistiskt :) ... .

MVH

VB att Columbus-namnet är leasat för Sverige (eller liknande) har jag fått det-
ta berättat för mig av ägaren, så det är sant om inte jag missuppfattat det eller
han lurats - iofs inte otroligt ngt av det :) ... ytterst mkt cykel för pengarna (om
de skall spenderas i affär i Sverige istf på web från tex Tyskland) som sagt ... .

Redigerat:
Mycket dumheter om Nishiki från oinitierade postare i den här tråden. Nishiki tillverkas och sälja av ett Göteborgsföretag, Unicykel AB. Alla cyklar såväl konstrueras som byggs i fabriken på Hisingen. Självklart levereras komponeter från leverantörer runt om i världen, t ex växlar från Shimano osv. Linus är delägare och styrelseordförande, tillika en tidigare granne till mig. Namnet på fälgen kommer alltså från dess skapare, Linus själv. Prisvärda cyklar, ja, de är det nog. Men räkna inte med biltemapriser. Men lägger du 10.000:- på en cykel från Nishiki får du väldigt mycket cykel för pengarna!

Om ni har några funderingar kring hopsättning osv, ta en sväng förbi fabriken i Aröd, så behöver ni inte spekulera vilt längre.

Gällande trådens huvudtema kör jag både Bacho och Wera. Tycker Wera specialmejslar är riktigt bra, även om jag som många andra uppskattar Bachos färgkodning...

Vilka är dumheterna :) ?

Kolla här fresten på 13 motorsågar som alla kostar som en Nishiki

DSC00129.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

:) :) :) ... .

PS. Anders har nog som policy att inte svara på sånt hära tror ja :) :) :) ... .

Redigerat:
Dessa sågar är fresten alla "made in Sweden" (nio st) eller "made in
Germany" (fyra st).

Gabbe1 skrev:
Jag har Biltemas mejselsats och jag är mycket nöjd med den.
Dock har jag ingen personlig erfarenhet av de andra så jag vet inte hur mina skulle stå sig i en jämförelse.

[länk]
Även jag har dessa, och tycker de funkar mycket bra.
Jag har några Bahco Ergo (ej torx) och några Wera (inte heller torx) och det är klart att dessa har bättre handtag än biltemas. Men jag tycker biltemas duger gott. Dessa mejslar används ju inte för att dra jättemånga skruvar, då tar jag skruvdragaren.

Så: fler mejslar för mindre pengar - - - > Biltema.

• Gilla
Rund_skruvad
  • Laddar…
fremar skrev:
Skulle behöva köpa lite nya mejslar då de jag har börjat bli för få :) Funderade på om detta Wera set kan vara prisvärt att starta med, [länk] ca 415:- med frakt till Sverige skulle det gå på. Har inte hittat just det setet billigare än 499 plus frakt inom Sverige.
Helt klart bra pris, och bra set. :)
Har kikat på/efter det en tid, men inte kommit mig för.

http://www.idealo.de/preisvergleich...13_-kraftform-xxl-12tlg-05051010001-wera.html
Ser ut som du kan spara nån krona på att beställa direkt från Voelkner dessutom. :)
Nåt att titta på ikväll när barnen somnat. :P

Jo det verkade lite billigare från de. Är det smart att köpa det paketet eller är det bättre att köpa mejslar löst? Är de med guldfärgad eller de med svart spets bättre?

Anna1984 skrev:
Jag köpte wera lasertip, big pack. Fast från ebay. Har inte fått hem dem ännu så jag kan inte uttala mig om kvalitén. Men det skulle förvåna mig mycket om dom inte håller måttet. Ett bra urval med mejslar i setet tycker jag.

[länk]
Från UK?

FredrikR skrev:
Från UK?
Ja det blev billigare än från Tyskland. Även om det inte skiljde så mycket.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.