Tänkte köpa mig ett par ordentliga bits till knacken, har en del Wera mejslar så bestämde mig för att köra på det!
Hittade detta set som uppfyller allt jag vill ha, förutom att dom är för korta o att man måste ha bitshållare till.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vill helst ha 50 mm bits för att slippa bitshållaren.
Men då måste jag köpa två set för att uppfylla mina krav.
Tänkte köpa mig ett par ordentliga bits till knacken, har en del Wera mejslar så bestämde mig för att köra på det!
Hittade detta set som uppfyller allt jag vill ha, förutom att dom är för korta o att man måste ha bitshållare till.
[bild]
Vill helst ha 50 mm bits för att slippa bitshållaren.
Men då måste jag köpa två set för att uppfylla mina krav.
[bild]
[bild]
Någon som hittat det översta setet, fast 50mm?
Använder den i mitten, bytt en av PZ mot T20, täcker det mesta för mig.
Bitshållaren har en magnet som kan skjutas fram och håller skruven mycket bättre än bara bits som är magnetisk. Så i detta fallet tillför bitshållaren något mer.
Men va fan...
Det va inte två olika svar jag ville ha
Kan vi köra fördelar och nackdelar med korta vs långa bits?
Långa tappas inte bort lika lätt.
Korta mer moment.
Men kräver korta bits hållare är det trist.
Går att köra korta direkt och slarvdra lite skruvar, men sitter inte så bra.
För långa kräver för mycket plats.
Skruven balanserar bättre på kort.
Men du kan väl köra det bästa av två världar, behöver ju inte tvunget vara Wera, googla på bitssettest.
Kör essves koniska då de finns lättillgängliga på bygghandeln, men skulle velat ha wera med hållarfunktion. Har kört impaktor 50 mm tidigare och de har varit mycket bra.
Kör essves koniska då de finns lättillgängliga på bygghandeln, men skulle velat ha wera med hållarfunktion. Har kört impaktor 50 mm tidigare och de har varit mycket bra.
Du har kört deras långa men vill gå över till korta, varför?
På KiwiTOOLS kan du köpa wera på ”lösvikt” tror jag, jag har oftast nöjt mig med att köpa TX20-40 då det är de som går åt här hemma.
Annars har jag som sagt några Festool-satser(centrotec) och några övriga.