Hej,
Jag försöker att byta en Oras thermostat till min dusch kabin IDO showerama 8-5.

Jag har sett en video (sekund 23)som ser ut att det är bara att ta ut enkel med fingrarna efter att ta ut alla andra delar. Men det går inte. Har provat med lite wd-40 men inte lyckats.
https://www.youtube.com/watch?v=F_qjXp_Rx8U

Jag har också provat att dra från den vita del med en lång nästång...

Några tips och råd?

• Oras termostatdel med O-ringar på ett träbord, del av ett duschinstallationsprojekt, bredvid tangentbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en Oras termostat i en duschkabin, med insidan något demonterad och mässingsdetaljer synliga.
    Skapa konto
Du måste skruva bort mässingdelen.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Du missade 00:16 till 00:23 i videon, mässingsmuttern.

Närbild på mässingsmutter i en kranmekanism, omgiven av metall och vit plastdel, markerad med gul färg.
Skapa konto

• Gilla
Demmpa
  • Laddar…
ohh ni är rätt, men i sekund 16 to 23 tar de bort en annan del. Vet ni vilken vertyg behöver jag till detta?

några bilder till...

• Bild av en duschkran med justeringsvred, visande röd och blå symbol för varmt och kallt vatten, samt duschinställningar.
    Skapa konto
  • Duschblandare med en obruten ventil och avtagna delar intill, dels en metalldel med etikett och skruvkoppling.
    Skapa konto
  • Närbild av insidan på en metallisk koppling eller rördel med gängor och beläggningar.
    Skapa konto
Slutligen kunde jag byta thermostaten. Jag behövde demontera allt för att nå den del 😅

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.