Eller finns det något annat sätt att trycka i en ny o-ring? Någon skruvmejsel eller nått

Det borde vara möjligt. Var försiktig bara så att du inte skadar O-ringen.

A Avemo skrev:
Det borde vara möjligt. Var försiktig bara så att du inte skadar O-ringen.
Nu har jag tagit isär förgasaren. Enligt mig så ser det ut som de fattas en o ring där nålen ska vara. Tog lite foton så ni kan göra en bedömning om vad ni tror. Enligt mig är det ut som det inte finns någon om jag inte har synfel.

• Demonterad förgasardel med möjlig saknad o-ring placerad på ett smutsigt träbord bredvid en skruvnyckel och annan del.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en demonterad förgasare med fokus på nålens position där en O-ring kan saknas.
    Skapa konto
  • Nedmonterad förgasare med synlig nålsäte där en O-ring kan saknas.
    Skapa konto
  • Närbild på isärmonterad förgasare med potentiellt saknad o-ring vid nålens position.
    Skapa konto
  • Närbild av en isärplockad förgasare med fokus på området där en o-ring möjligen fattas.
    Skapa konto
Jag köpte en ny förgasare på ebay till min canadiana med tecumseh 11hk motor.
98:- inkl frakt... :D

Made in China förgasare har dåligt gjutaluminium..
Så lämna den inte över sommaren med soppa kvar i. Det ärgar nå jävulskt..

Oavsett så är en felaktig förgasare orsaken till ditt problem.
Om du lagar den gamla eller köper en ny. Bara välja.
För 98 kronor skruvar jag inte mycket.. :crysmile:

Jarlingar Jarlingar skrev:
Jag köpte en ny förgasare på ebay till min canadiana med tecumseh 11hk motor.
98:- inkl frakt... :D

Made in China förgasare har dåligt gjutaluminium..
Så lämna den inte över sommaren med soppa kvar i. Det ärgar nå jävulskt..

Oavsett så är en felaktig förgasare orsaken till ditt problem.
Om du lagar den gamla eller köper en ny. Bara välja.
För 98 kronor skruvar jag inte mycket.. :crysmile:
Jag har kollat på förgasare på Ebay. Men jag hittar inte en likadan som jag har eller en som passar min maskin. Har en Toro 421
4-6 Hk. Tror du att du kan länka någon förgasare som passar min motor för ett något billigt pris?

Finns det ingen försäljare av småmotorer nära dig? Eftersom du verkar veta vad det är för motor borde det inte vara omöjligt att hitta en O-ring till befintlig förgasare. Jag har för inte så länge sedan fått tag på dels ett förgasarmembran och dels en kil till svänghjulet på mitt elverk. Detta utan att veta just något om motorn mer än att jag tror att det är Briggs & Stratton.

Ta med förgasaren till någon som kan småmotorer och ha med dig så mycket information du kan hitta om vad det är för motor. Då kan du säkert få tag på en O-ring som passar.

A Avemo skrev:
Finns det ingen försäljare av småmotorer nära dig? Eftersom du verkar veta vad det är för motor borde det inte vara omöjligt att hitta en O-ring till befintlig förgasare. Jag har för inte så länge sedan fått tag på dels ett förgasarmembran och dels en kil till svänghjulet på mitt elverk. Detta utan att veta just något om motorn mer än att jag tror att det är Briggs & Stratton.

Ta med förgasaren till någon som kan småmotorer och ha med dig så mycket information du kan hitta om vad det är för motor. Då kan du säkert få tag på en O-ring som passar.
O-ringen och flottören har jag beställt som är på väg. Har nog inte någon med små motorer i närheten.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.