BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 141 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 141 inlägg
Rosor brukar dela sig strax under beskärningsstället. Så om du menar att du vill ha mer grenar långt ner på rosen så hjälper det inte att klippa lite en halvmeter högre upp. Sen brukar man beskära rosor i samband med att björkarnas blad vecklas ut så i Stockholmsområdet är det försent.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 141 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 141 inlägg
Men når solen ner på de nedersta bladen?
Det är också viktigt att det blir tillräckligt ljust under dagen, den kanske mår bättre av att komma upp i jämnhöjd med balkongräcket än att stå på golvet. På bilden ser det ljust i övre delen men undre delen ser ut att få väldigt lite ljus.
Det är också viktigt att det blir tillräckligt ljust under dagen, den kanske mår bättre av att komma upp i jämnhöjd med balkongräcket än att stå på golvet. På bilden ser det ljust i övre delen men undre delen ser ut att få väldigt lite ljus.
Den kanske inte får tillräckligt med ljus men jag tror inte jag kan göra så mycket åt det. Jag vet inte vad jag ska ställa den på, den är ganska tung.
Förresten, vad händer om jag toppar en av grenarna? Kommer inte det att växa ut fler från bladvecken som det gör hos andra växter?
Förresten, vad händer om jag toppar en av grenarna? Kommer inte det att växa ut fler från bladvecken som det gör hos andra växter?
Klicka här för att svara
